והרי החדשות: ישרס רכשה מקרן ריאליטי את מתחם נוה אילן בכ-255 מיליון שקל

בישרס, שנמצאת בשליטת שלמה איזנברג, מתכננים הרחבה משמעותית של המתחם באמצעות ניצול זכויות הבנייה הקיימות והנוספות על הקרקע הפנויה

לאחר שבשבוע שעבר הציגה תוצאות חזקות לרבעון השלישי של השנה, דיווחה הבוקר חברת ישרס של שלמה איזנברג על רכישת מתחם נווה אילן וקרקע הצמודה אליו מקרן ריאליטי בכ-255 מיליון שקל בתוספת מע"מ, בעסקה הכוללת שני הסכמים.

ההסכם הראשון הוא לרכישת קריית התקשורת הקיימת בנווה אילן, תמורת כ-233 מיליון שקל - מהם כ-92 מיליון שקל שולמו במועד החתימה והיתרה במועד השלמת העסקה, עד סוף 2018. על הקרקע (59 אלף מ"ר) יש כיום שבעה מבנים בשטח כולל של כ-22 אלף מ"ר, המושכרים כמעט במלואם לחברות תקשורת, הייטק ועוד. השוכר הבולט במתחם הוא אולפני נווה אילן, המשמשים את חברת החדשות (חדשות 2 לשעבר).

בהתאם לתב"ע הקיימת, ישנן זכויות לבנייה של 17 אלף מ"ר נוספים על הקרקע ועוד 5,000 מ"ר לבניית שטחי חניה. ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI) השנתית כיום, בהתאם להסכמי השכירות, עומדת על כ-13.6 מיליון שקל.

במקביל, במסגרת ההסכם השני, רוכשת ישרס מהקרן קרקע פנויה בשטח של כ-21 אלף מ"ר מדרום למתחם, בכ-22 מיליון שקל. בהתאם לתב"ע הקיימת, על הקרקע ניתן לבנות כ-7,800 מ"ר בעיקר למלונאות ונופש. 8 מיליון שקל שולמו על ידי ישרס במועד חתימת העסקה, והיתרה תשולם במועד השלמתה, עד סוף השנה. ישרס צפויה לממן את שתי הרכישות ממקורות עצמיים.

איזנברג: "יש פוטנציאל השבחה רב במתחם"

בישרס, שבה שולט אייזנברג באמצעות ערד השקעות (מחזיקה כ-59% מההון), מתכננים הרחבה משמעותית של המתחם באמצעות ניצול זכויות הבנייה הקיימות והנוספות על הקרקע הפנויה. קרן ריאליטי, שבראשה עומדים מיקי ורדי, לשעבר ראש רשות מקרקעי ישראל, אסף ורדי ואוהד רוזן, מנהלת נכסים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל. בסוף 2014 היא רכשה את מתחם נווה אילן מהמפיק והבמאי יורם גלובוס בכ-180 מיליון שקל. אל הקרן הצטרפו (ב-50% מהעסקה) חמישה גופים מוסדיים: מיטב דש, אלטשולר שחם, איילון ביטוח, בנק אגוד וקרנות ההשתלמות למורים, והם מכרו כעת ביחד עם הקרן את ההחזקה לישרס.

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווחה ישרס, הנסחרת בשווי של 2.3 מיליארד שקל, על רווח הנקי של 139  מיליון שקל ברבעון השלישי, פי 3 מהרבעון המקביל אשתקד, על רקע שיערוכי נכסים בהיקף של כ-104 מיליון שקל. ה-FFO (תזרים מזומנים מפעילות) המותאם ברבעון הסתכם ב-41 מיליון שקל, גבוה ב-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וה-NOI (הכנסה תפעולית נקייה) גדל בכ-6% לכ-77  מיליון שקל. במקביל לאישור הדוחות, הודיעה ישרס על חלוקת דיבידנד של כ-30 מיליון שקל.

איזנברג ציין היום כי "להערכתנו, מיקומו של מתחם נווה אילן הופך אותו לאטרקטיבי לעובדים מאזור ירושלים, מודיעין ובית שמש. אנו רואים פוטנציאל השבחה רב ברכישת המתחם והקרקע הפנויה הסמוכה לו, עקב מיקומה הנגיש בפרוזדור ירושלים בואכה הבירה".