ההסכם בין רשת לקשת בנוגע לחברת החדשות ייחתם היום או מחר

לפי הפשרה שהושגה, קשת תשלם לרשת 120 מיליון שקל עבור חלקה בחברת החדשות, ו-20 מיליון שקל נוספים ישולמו בשתי פעימות בטווח של שנתיים • לאחר חתימת ההסכם בין קשת ורשת יוסר המכשול המשמעותי האחרון בדרך למיזוג של רשת וערוץ עשר

רשת, קשת וערוץ 10
רשת, קשת וערוץ 10

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יוסר ביממה הקרובה המכשול המשמעותי האחרון בדרך למיזוג של רשת עם ערוץ עשר, זאת לאחר שבימים האחרונים חלה פריצת דרך במשא-ומתן בין רשת לקשת על מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות הממוזגת. ההסכם צפוי להיחתם היום או מחר. 

נזכיר כי רשת דרשה עבור חלקה בחברת החדשות 140 מיליון שקל, בעוד שקשת הייתה מוכנה לשלם 100 מיליון שקל בלבד. ל"גלובס" נודע כי במסגרת הפשרה שהושגה כעת תשלם קשת לרשת 120 מיליון שקל על חלקה בחברת החדשות, ואת 20 מיליון השקלים הנוספים היא תשלם בשתי פעימות בטווח של שנתיים. זאת, בהנחה שמצבן של שתי השחקניות יוטב באופן משמעותי כשהענף ישתנה משוק של 3 שחקנים לשניים, ולקשת יהיה קל יותר לממן את התשלום מתוך התזרים השוטף והרווחים שייכנסו.

בכל הקשור ל"רשימת הטאלנטים", סוכם כי כפי שדרשה הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, האפשרות של רשת להציע הצעות ל-25 טאלנטים תוגבל לחצי שנה בלבד.

מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות היה התנאי היחיד שהציבה הממונה על ההגבלים בפני רשת וערוץ עשר בתשובה על בקשת המיזוג שלהן. בנוסף דרשה הממונה כי היציאה של רשת מניהול חברת החדשות תיערך לפני שהמיזוג ייצא לדרך, וסירבה לקבל כל מנגנון תשלום שכולל קביעת ערך החברה על בסיס ביצועים עתידיים.

מערכת היחסים בין רשת וקשת נחשבת לטעונה, וסביב המשא-ומתן הלכו היחסים והפכו ליותר ויותר מתוחים. ברשת סברו כי קשת מנצלת את הסיטואציה שבה רשת וערוץ עשר משותקים בשל הליכי המיזוג, כדי לחזק את מעמדה ולהפוך באופן סופי לשחקן המסחרי הדומיננטי בשוק. מנגד, בקשת טענו כי מאחר שהממונה מסרבת למתווה שהצדדים התכוונו לפעול בו - שכלל הגנה שתינתן לקשת על הטאלנטים שעובדים בחברת החדשות למשך שנתיים - המשמעות היא שהחברה שווה פחות, כי אי-אפשר להגן על הנכסים שלה, שהם במקרה הזה ההון האנושי.

שני הצדדים התבצרו בעמדותיהם, ולמרות שלכאורה מדובר על פער של 40 מיליון שקל "בלבד", נראה היה שהגורם האנושי הלך הפעם צעד אחד רחוק מדי. ברשת אפילו הודיעו לקשת כי אם הם לא ישלמו להם עבור חלקם 140 מיליון שקל, הם יפעלו לפרוק החברה המשותפת.

במהלך השבוע האחרון היה נתק מוחלט בין הצדדים, שהופר לקראת סוף השבוע באמצעות עידן וולס, המשמש כנציג של יצחק תשובה בדירקטוריון של חברת החדשות. וולס הציף את הצעת הפשרה שהציבה את הסכום הסופי (120 מיליון שקל) על קו האמצע בין רשת לקשת ואפשרה לקשת לדחות את התשלום על הסכום עליו התפשרה.

עתה נותר בפני רשת וערוץ עשר מכשול אחד נוסף בלבד למיזוג - אישור ועדת הריכוזיות, אך בשוק סבורים כי השלב הזה אמור לעבור בקלות יחסית, מאחר שמי שעומדת בראש ועדת הריכוזיות היא הממונה על ההגבלים, עו"ד הלפרין, שכבר אישרה אותו בכובע אחר. אחרי הסרת המכשולים הרגולטוריים יישאר לרשת לחתום על הסכם חלוקת המניות בערוץ הממוזג, ואז הם יתייצבו בפני האתגר האמיתי: לייצר ערוץ רווחי וחזק שיתפוס מקום ברור בשוק הטלוויזיה שיגיע אולי סופסוף ליציבות.