דוח חזק לפתאל על רקע הפריחה בתיירות, רכישת מלונות והתחזקות הדולר

הרווח הנקי גדל ברבעון בכ-37% על הכנסות של מעל 1 מיליארד שקל • מאז הנפקתה בפברואר זינקה מניית פתאל ב-41% לשווי חברה של כ-6.3 מיליארד שקל.

דוד פתאל, יו"ר ומנכ"ל מלונות פתאל / צילום: אלון רון
דוד פתאל, יו"ר ומנכ"ל מלונות פתאל / צילום: אלון רון

עם רוח גבית מהפריחה בענף התיירות המקומי והעולמי, התחזקות שער הדולר, ועל רקע המשך רכישות של מלונות חדשים שביצעה השנה, הציגה היום (ד') חברת פתאל החזקות  דוחות חזקים לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה.

תוצאות הרבעון של פתאל החזקות
 תוצאות הרבעון של פתאל החזקות

הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-41% לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-1.07 מיליארד שקל. השורה התפעולית הצביעה על שיפור של 25% ברווח לרמה של כ-160 מיליון שקל, ובשורה התחתונה דיווחה פתאל כי הרווח הנקי גדל ברבעון בכ-37% ל-111.7 מיליון שקל.

"נמשיך בתוכניתנו להעמיק אחיזתנו באירופה ובישראל"

את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 סיימה החברה עם צמיחה של 41% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-2.53 מיליארד שקל. זאת, על רקע רכישת 36 בתי המלון של רשת JURYS INN בבריטניה ובאירלנד בסוף 2017, ורכישת 13 בתי מלון של רשת אפולו בהולנד בחודש אוגוסט השנה.

הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים גדל בכ-31.7% לעומת התקופה המקבילה והגיע לכ-320 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 22% ברווח הנקי לכ-182.6 מיליון שקל.

כיום מונה רשת מלונות פתאל, שהוקמה על ידי היו"ר והמנכ"ל דוד פתאל (המחזיק בכ-63.5% מההון) בשנת 1999 כ-36,500 חדרים ב-190 בתי מלון ב-17 מדינות. בישראל יש לרשת 40 בתי מלון, מתוכם 24 בבעלות מלאה או חלקית, 10 בשכירות ו-6 בניהול, תחת המותגים לאונרדו, U, הרודס, NYX ורוטשילד 22.

באירופה כוללת הרשת 150 בתי מלון, מתוכם 52 בבעלות מלאה או חלקית, 92 בשכירות ו-6 בניהול. מרבית המלונות של פתאל ממוקמים בגרמניה, בריטניה ואירלנד.

החברה הצטרפה למועדון החברות הציבוריות בחודש פברואר השנה, כשגייסה כ-500 מיליון שקל לפי שווי של 4.5 מיליארד שקל "אחרי הכסף". מאז ההנפקה זינקה מניית פתאל החזקות ב-41% ושוויה של החברה גדל לכ-6.3 מיליארד שקל. 

סמנכ"ל הכספים של החברה, שחר עקה, ציין עם פרסום הדוחות כי "ברבעון האחרון רכשנו מלון ושתי חלקות אדמה סמוכות באדינבורו סקוטלנד, עליהן בכוונתנו להרחיב את המלון הקיים ולבנות בית מלון NYX חדש. בנוסף, השלמנו רכישה של 13 בתי מלון APOLLO בהולנד שהפכו את הרשת למשמעותית במדינה ולגדולה ביותר באמסטרדם. כן רכשנו יחד עם רשת בתי המלון פנדוקס את מלון היוקרה מידלנד מנצ'סטר. אנו נמשיך בתוכניתנו האסטרטגית להעמיק את אחיזתנו באירופה ובישראל, ולהוסיף ערך למשקיעים ולשותפינו לדרך, באמצעות הרחבה וצמיחת פעילות החברה לאפיקים חדשים ושיפור ההכנסות והרווחים" .