דריכות בשוק המט"ח לקראת נאום יו"ר הפד פאואל הערב

הדולר בעולם נסחר בנטייה לעליות זה היום הרביעי ברציפות על רקע עליית המתח סביב מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין • בנק דנסקה: "אם פאואל יבחר לנקוט הערב בעמדה יונית זה עשוי לספק דחיפה נוספת עבור הדולר" • הדולר היציג נקבע גל 3.733 שקלים; האירו היציג נקבע על 4.213 שקלים • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

ג'רום פאואל/ צילום: רויטר סMary Calvert
ג'רום פאואל/ צילום: רויטר סMary Calvert

הדולר בעולם נסחר בנטייה לעליות זה היום הרביעי ברציפות על רקע עליית המתח סביב מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, מה שמעלה את קרנו של המטבע הבטוח בעולם. עם זאת, נאום יו"ר הפד ג'רום פאואל הערב עשוי לשנות את המגמה. 

אמנם הציפיות בשוק שהפד יעלה את הריבית פעמיים נוספות עוד השנה כבר מגולמות בשוק, אך המתח הגובר בין טראמפ ליו"ר הפד פאואל, מעלה את האפשרות כי הפד עשוי להיות זהיר עם הידוק המדיניות המוניטרית. 

"נאומו של פאואל יהיה גולת הכותרת של השווקים היום, ואם יבחר לנקוט בעמדה יונית, זה עשוי לספק דחיפה נוספת עבור הדולר", אמר מורטן הלת, אסטרטג בדסק המטבעות של בנק דנסקה.

מוקדם יותר היום דווח כי שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנוצ'ין, התייעץ באוקטובר האחרון עם סוחרי אג"ח באופן פרטי, האם לדעתם הפד צריך להדק את המדיניות המוניטרית ולהעלות את הריבית או שמא להימנע מכך על ידי קיצוץ רכישות האג"ח, שמשמעותה עלייה בריבית האפקטיבית.

הדולר אינדקס (DXY) נסחר כעת ללא שינוי; האירו  משיל 0.1% מול הדולר ל-1.128 דולרים; הליש"ט  עולה 0.3% מול הדולר ונסחר סביב 1.278 דולרים; הדולר  עלה 0.13% מול השקל ושערו היציב נקבע על 3.733 שקלים; האירו  השיל 0.14% ושערו היציג נקבע על 4.213 שקלים.