סינגולריטים של משה חוגג מבקשת מבית המשפט לבטל את ההחלטה למינוי מפרק זמני ל-invest.com

הקרן תמכה את בקשתה בתצהיר מטעם יו"ר הקרן, איש העסקים משה חוגג. "שתיקתו" של חוגג עד כמה, זכתה לביקורת מצד שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א חגי ברנר במסגרת החלטתו למנות מפרק זמני ל- IDC • סינגולריטים: "הבקשה למינוי היא בקשה מופרכת, שכל כולה "תכסיס משפטי""

משה חוגג / צילום:יונתן בלום
משה חוגג / צילום:יונתן בלום

קרן סינגולריטים בעלת המניות בחברת IDC המוכרת יותר בשם invest.com, העוסקת בהנפקת מטבעות דיגיטליים, הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה לעיון מחדש ולביטול החלטתו מתאריך 23.11.18, במסגרתה הורה השופט חגי ברנר על מינוי עוה"ד גיל אורן כמפרק זמני של IDC.

סינגולריטים, המיוצגת בהליך ע"י משרד גולדפרב זליגמן ושות', תמכה את בקשתה בתצהיר של איש העסקים ובעל השליטה בחב' IDC משה חוגג, בעליו של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים.

נזכיר, כי לפני כשבועיים, הורה ביהמ"ש המחוזי בת"א על מינויו של עו"ד אורן, תוך שביהמ"ש מציין, שהאמרות הקשות שהוטחו בבעל השליטה בחברה משה חוגג, לא נסתרו על ידו של חוגג. וזאת, מהטעם שחברת IDC וחוגג מעצמו התחמקו בכוונת מכוון מהתייצבות לדיון בפניו והצגת גרסה עובדתית משל עצמם הנתמכת בתצהיר.

לדבריו של השופט ברנר: "מדובר בשתיקה רועמת של חוגג שיש לה משמעות ראייתית לחובתו, לפחות בשלב הנוכחי".

"שתיקה רועמת" זו של חוגג ושל IDC היוותה גם ביסוס להתקיימות אחד מהתנאים הנדרשים למינוי המפרק הזמני והוא, שהמבקש יראה כי קיים צורך במינוי כאמור כדי למנוע נזק לנושים או כדי להסיר חשש מפני הברחת נכסים.

כעת, משיבה הקרן ויושב הראש שלה חוגג, לטענות שהועלו כלפי חב' IDC (וחוגג עצמו) במסגרת הבקשה למינוי מפרק זמני שהגישו 17 בעלי מניות בחברת AOH (הידועה בשם AnyOption), שעסקה בשיווק אופציות בינאריות ונרכשה על ידי IDC מקבוצת סינגולריטים.

נזכיר, כי במסגרת הבקשה, טענו בעלי המניות ב-AOH, כי חוגג מבריח נכסים, כספים וזכויות של IDC לתאגידים אחרים בשליטתו או לאנשי קש מטעמו. חוגג עצמו לא נשאר חייב וטען עוד בטרם הגשת הבקשה היום, כי בעלי המניות הם אלה ש"רימו את סינגולריטים במצגי שווא מגמתיים".

לפי הבקשה, נוכח העובדה שהחלטת ביהמ"ש המחוזי, גרמה לנזק אדיר לקרן, לחוגג ולגורמים אחרים בחברת IDC, ישנו צורך דחוף בדיון מחודש בבקשה למינוי מפרק זמני, ובביטול ההחלטה.

לטענת באי כוחה של הקרן, עוה"ד אלי זוהר ואהרון מיכאלי בקשת המינוי שהגישו בעלי המניות ב-AOH, "היא בקשה מופרכת, שכל כולה תכסיס משפטי, אשר נועד לשמש בידיהם של מגישיה ככלי לחץ וסחיטה פסול ומגונה על סינגולריטים ועל מר חוגג, לרכוש את זכויותיהם הנטענות במחיר מופקע".

לטענת הקרן, מדובר בסכסוך חוזי ועסקי בין בעלי זכויות בחברה קפריסאית זרה, שענייניה מתנהלים מחוץ לישראל, "ואין ולא היה כל מקום להיעתר לבקשה".

עוד טוענת הקרן, כי הלשון הפרועה והמשתלחת בה השתמשו בעלי המניות ב-AOH בבקשתם, ראויים לכל גנאי, וכל מטרתם "להשחיר את שמו הטוב ואת המוניטין של מר חוגג - על מנת לגרום לו לשלם למבקשים כספים שאינם מגיעים להם".

קרן סינגולריטים, היא חברת ההשקעות, אותה הקים חוגג יחד עם המיליונר הקזחי קינס רקישב. הקרן, השקיעה בשנתיים האחרונות בכמה סטארט-אפים בתחום המטבעות הדיגיטליים, ובהם invest.com. בסוף השבוע שעבר השיק הסטארט-אפ סירין לאבס, בראשותו של חוגג, את טלפון הבלוקצ'יין שפיתח, Finney, אשר בקמפיין שלו משתתף כוכב הכדורגל ליאו מסי.

בעלי המניות בחברת AOH מיוצגים ע"י עוה"ד עופר פירט, ליאור דגן ולירון ליברמן.