דיווח: סטארט-אפ הענק הסיני בייטדאנס במגעים לגיוס 1.45 מיליארד דולר

קיום מגעים כאלה מראה על התחממות ביחסים בין החברה לשלטון בסין, שהקשה עליה בעבר • לפי דיווחים, בייטדאנס הכניסה 2.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, וחזתה כי תכניס 7.2 מיליארד דולר ב-2018, אך עדיין אינה רווחית

הסטארט-אפ בייטדאנס / רויטרס
הסטארט-אפ בייטדאנס / רויטרס

חברת בייטדאנס הסינית, אחת מחברות הסטארט-אפ בעלות הערכות השווי הגבוהות בעולם, נמצאת במגעים לגיוס 1.45 מיליארד דולר - כך לפי דיווח באתר The Information. החברה נחשבת לענקית מדיה סינית ומפעילה בין היתר את אגריגטור החדשות Jinri Toutiao ופלטפורמת הוידאו והקריוקי Douyin, שנקרא מחוץ לסין טיק טוק וזוכה להצלחה גדולה במערב. רק בחודש ספטמבר, בייטדאנס גייסה שלושה מיליארד דולר מסופטבנק ומשקיעות נוספות, ושוויה הוערך ב-75 מיליארד דולר, לפי דיווח בבלומברג.

מטרת הגיוס הנוכחי של החברה, לפי The Information, הוא להשקיע בבינה מלאכותית ובתוכן, והמגעים מתנהלים מול משקיעים הכוללים קרנות גדולות בהובלת הממשלה הסינית ובנקים להשקעות בבעלות המדינה. בבייטדאנס סירבו להגיב לדברים.

קיום מגעים כאלה מראה על התחממות ביחסים בין החברה לשלטון בסין, שהקשה עליה בעבר. באפריל בייטדאנס נאלצה לסגור את אפליקציית שיתוף הבדיחות הפופולרית שלה Neihan Duanzi, שהתמקדה במימים סאטיריים, והייתה מהשירותים הראשונים של החברה. בנוסף, היא נאלצה להסיר באופן זמני את Toutiao מחנויות האפליקציות הסיניות. מייסד החברה, זנג יימינג, אף פרסם מכתב פתוח שבו התנצל על "פרסום מוצר שמתנגש עם ערכי ליבה סוציאליסטיים".

לפי דיווחים, בייטדאנס הכניסה 2.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, וחזתה כי תכניס 7.2 מיליארד דולר ב-2018, אך עדיין אינה רווחית.