לאחר יום מסחר דרמטי במיוחד: נעילה חיובית בוול סטריט

המדדים העיקריים בניו יורק עברו לעליות שערים לקראת הנעילה • סקטור הבנקים האמריקאי רשם ירידות • בבריטניה תרזה מיי הודיעה על דחיית ההצבעה על הברקזיט מחר • הליש"ט רושמת תנודה חדה מטה מול הדולר • שוקי אירופה ננעלו בירידות חדות • טבע נפלה בצל החשדות לתיאום מחירי התרופות בארה"ב

סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

23:00

יומו הראשון של שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים קלות לאחר יום מסחר דרמטי במיוחד. המדדים העיקריים, נאסד"ק , דאו ג'ונס  ו-S&P 500  ננעלו בעליות שערים לאחר שירדו לאורך מרבית יום המסחר. מדד הפחד (VIX ) חזר לרדת בנעילת המסחר.

מניות מיקרוסופט  ואינטל  הובילו את העליות בדאו.

מניות הבנקים ירדו, ביניהן ג'י.פי מורגן צ'ייס  וסיטיגרופ .

מניית טבע  המשיכה לרדת על רקע החשדות של קרטל התרופות בארה"ב כי תיאמה מחירי תרופות.

20:30

הלחץ על המדדים בוול סטריט התמתן, מדד הפחד (VIX) עולה ב-4% בשעה זו. דאו ג'ונס   ו-S&P 500  יורדים כ-0.6% ואילו מדד הנאסד"ק  עבר לעליות.

מניות הבנקים האמריקאיות, ביניהן ג'י.פי מורגן צ'ייס  וגולדמן זאקס , סיטיגרופ  ומורגן סטנלי  יורדות.

מניית אורורה קנאביס מאבדת מעל 1% לאחר שפירסמה את כוונתה לרכוש את חברת הפארמה המקסיקנית Farmacias Magistrales.

המסחר באירופה ננעל בירידות שערים חדות, כל המדדים המובילים ירדו.

18:25

המסחר בוול סטריט מתנהל תחת לחץ כאשר לאחר פתיחה הססנית המדדים יורדים כעת בכ-2%. מדד הפחד (VIX) קופץ ב-10%. 

מניית דויטשה נופלת לשפל נוסף, טבע  צונחת 5.8% על רקע החשדות לתיאום מחירי התרופות בארה"ב.

בבריטניה, ראשת הממשלה תרזה מיי הודיעה באופן רשמי על דחיית ההצבעה מחר על הברקזיט. הפוטסי הבריטי חסר להיסחר בירידות ומאבד כעת 0.65%. הליש"ט יורדת 0.8% מול הדולר.

מדד הדאקס יורד 1.7%, הקאק מאבד -1.5%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות, כאשר ענייני מלחמת הסחר בין סין לארה"ב עומדים במוקד. מדד דאו ג'ונס ללא שינוי, הנאסד"ק עולה 0.4% ומדד S&P 500 מטפס 0.2%.

באירופה, מדד הפוטסי הבריטי עבר לעליות של 0.15% לאחר הדיווח על דחיית ההצבעה על הברקזיט שתוכננה למחר.

15:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עברו להיסחר בעליות, וזאת לאחר שבוע דרמטי בו המדדים המובילים איבד כ-5% מערכם, והעליות שנרשמו במדד הדאו ג'ונס וה-S&P 500 מתחילת השנה, נמחקו.

בשעה זו המדדים המובילים באירופה עברו למגמה מעורבת, כאשר הפוטסי הבריטי עבר לעלייה של 0.4% על רקע הדיווח לפיו בוטלה ההצבעה על הברקזיט שתוכננה למחר, כשברקע הליש"ט יורדת לשפל של 18 חודשים על רע דחיית ההצבעה. 

מדד הדאקס יורד כעת 0.4%, הקאק מאבד 0.46%.

11:45

המדדים המובילים באירופה נסחרים בירידות כאשר הדאקס הגרמני מבאבד 0.7%, הקאק הצרפתי יורד 0.5% והפוטסי הבריטי יורד 0.35%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.4%.

יום לפני ההצבעה בפרלמנט הבריטי על הברקזיט, בית הדין האירופי לצדק קבע שבריטניה יכולה לעצור באופן חד-צדדי את תהליך הברקזיט. פסיקה זו תגביר את הדרישות שעריכת משאל עם נוסף על חברותה של בריטניה באיחוד האירופי.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית, בעקבות הירידות החדות שנרשמו באסיה הבוקר ולאחר נעילה שלילית בבורסות ארה"ב בסוף השבוע, בהובלת הנאסד"ק שצנח ב-3%.

הדאקס , הקאק , הפוטסי , והסטוקס 600  כולם נפתחו בטריטוריה שלילית.

בורסות אסיה ננעלו בירידות. כך, הניקיי היפני  נפל בכ-2%, ההנג סנג  ירד במעל 1.5%, מדד שנחאי  ירד בנעילת המסחר ב-0.85.

6:10

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות חדות. כך, ניקיי  היפני ו-ASX 200  האוסטרלי יורדים במעל ל-2%. מדדי קוספי  והנג סנג  יורדים במעל ל-1%, ומדד שנחאי  מתקרב לירידה של כ-1%.

המסחר בוול סטריט ננהל בשישי האחרון בירידות חדות, כשמדד נאסד"ק איבד כ-3%. דאו ג'ונס ו-S&P 500 נפלו במעל ל-2%. המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. 

במהלך סופ"ש פרסמה סין נתונים כלכליים מאכזבים. היצוא בנובמבר צמח ב-5.4% בעוד הצפי היה לצמיחה של כ-10%. מדובר בנתון הצמיחה הנמוך ביותר שהציגה סין מאז מארס, אז הוא עמד על 3% בלבד. היבוא בנובמבר צמח ב-3% - שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז אוקטובר 2016. 

הבוקר פורסם נתון התמ"ג של יפן, שירד ב-0.6%. תחזיות הכלכלנים הייתה לירידה של 0.5% ברבעון, בהמשך לירידה של 0.3% ברבעון הקודם. לפי הנתונים שפרסמה היום ממשלת יפן, התמ"ג של המדינה התכווץ בקצב שנתי של 2.5% ב-9 החודשים הראשונים של 2018 - לעומת הערכה ראשונית של ירידה בקצב שנתי של 1.2%.

מניית Japan Display צונחת מעל ל-10% במסחר בטוקיו. יצרנית החלקים לאייפונים הודיעה הבוקר שהיא אינה מתכוונת לקצץ בייצור מסכי האייפונים בדצמבר, זאת לאחר דיווח שהתפרסם כי בכוונתה להוריד את כמות. 

מניית פיוניר  קורסת בכ-28%. חברת Baring Private Equity Asia צפויה לרכוש את תאגיד האלקטרוניקה ב-900 מיליון דולר

מניות הבנקים האוסטרליים נסחרות הבוקר בירידות: Australia and New Zealand Banking Group  יורד מעל ל-3%; Commonwealth Bank of Australia  מאבד כ-2.8%; Westpac Banking Corp  נופל בכ-3%; ו-National Australia Bank יורד בכ-2.7%. 

הדולר נחלש ב-0.25% מול הין היפני ומתחזק ב-0.26% מול היואן הסיני. 

חברת אובר הגישה תשקיף להנפקה ציבורית ראשונית, כך על פי דיווח בבלומברג. חברת שיתוף המוניות הגישה בחשאי את הטפסים ביום חמישי האחרון.