הטיסה למזרח תתקצר? רה"מ הודיע כי בקרוב אל על תוכל לטוס מעל עומאן

אל על עדיין לא קיבלה הודעה רשמית, אך בירכה על הבשורה, שעשויה גם להביא לירידה במחיר לצרכן

האם בקרוב יתקצר משך הטיסות למזרח? ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ב') כי מטוסי אל על יוכלו לטוס בקרוב מעל עומאן. את הדברים אמר נתניהו בכנס שגרירים ישראלים שנערך במשרד החוץ בירושלים. מדובר בטיסות בקווים למזרח הרחוק, והמשמעות היא קיצור משך הטיסות - מה שיפעל לטובת הנוסעים ולטובת אל על בזווית עלויות הטיסה והמחירים לצרכן.

באל על אמנם לא קיבלו הודעה רשמית, אבל מברכים על הבשורה. מהחברה נמסר כי "אל על לא קיבלה הודעה רשמית בנושא. עם זאת, אל על מברכת את פעילותו המדינית של ראש הממשלה להשגת כל קיצור אפשרי בנתיבי הטיסה לישראל וממנה, אשר יפעל לטובת הצרכן הישראלי. אל על מבקשת כתמיד להבטיח תחרות הוגנת ושיווין הזדמנויות בין חברות התעופה הישראליות לבין חברות התעופה הזרות".

מסלולי הטיסות מתל-אביב למזרח ושוויון ההזדמנויות שאליו מתייחסת אל על נוגע לאישור החריג שניתן לאייר אינדיה לטוס מעל שמי סעודיה בדרך מדלהי לתל-אביב ובכך לקצר משמעותית את הטיסה. אל על עתרה בשעתו לבג"ץ ובהמשך משכה את עתירתה, כשהיא ממשיכה וטוענת כי מדובר באפליה שהמדינה מייצרת בעצמה כשלאל על עצמה אין אישור לטוס מעל שמי סעודיה. גם סינגפור איירליינס ביקשה אישור עקרוני לטוס מעל שמי סעודיה, אך בשלב זה טיסות ישירות לסינגפור לא נראות באופק.