קרן הנדל"ן של אלטשולר שחם חוברת לאספן ברכישת בניין בהולנד תמורת כ-27 מיליון אירו

קרן הנדל"ן תשקיע כמחצית מההון העצמי שהושקע ברכישה, ותחזיק ב-49% מחברת הנכס • אספן צפויה להחזיק ביתרת המניות ואילו יתרת מימון הרכישה, בהיקף של כ-53 מיליון שקל, תגיע מתאגיד בנקאי

גילעד אלטשולר, אלטשולר שחם. גם כוכבי העבר פודים, והרבה / צילום: תמר מצפי
גילעד אלטשולר, אלטשולר שחם. גם כוכבי העבר פודים, והרבה / צילום: תמר מצפי

כחודשיים לאחר שחברת הנדל"ן המניב  אספן רכשה בניין משרדים בהולנד תמורת כ-27.3 מיליון אירו (כ-114 מיליון שקל), קרן הנדל"ן של בית ההשקעות אלטשולר שחם לוקחת על עצמה כמחצית מההון העצמי שהושקע ברכישה. הקרן תשקיע בבניין סך של 6.9 מיליון אירו (כ-30 מיליון שקל), שגויסו מלקוחותיה, כך שתחזיק ב-49% מחברת הנכס. אספן צפויה להחזיק ביתרת המניות ואילו יתרת מימון הרכישה של בניין המשרדים שבעיר Amstelveen ייעשה באמצעות מימון מתאגיד בנקאי, בהיקף של כ-53 מיליון שקל.

בתחילת נובמבר דיווחה אספן על השלמת העסקה לרכישת הבניין, שההכנסות מדמי שכירות בו עומדות על כ-1.2 מיליון אירו לשנה, כ-8.8 מיליון שקל, המשקפים תשואה של כ-7.7% על ההשקעה. השלמת העסקה צפויה כבר בימים הקרובים. גיא פרג, יו"ר אספן גרופ, מסר כי "בכוונתנו להמשיך ולהעמיק את פעילותנו בהולנד, אותה אנו מסמנים כמדינת יעד מרכזית גם לשנים הבאות". ארל צין, מנכ"ל אלטשולר שחם פרופרטיז, מסר כי "העבודה לצד אספן גרופ היא התחלה של שותפות ארוכה".

זוהי ההשקעה הרביעית של קרן אלטשולר שחם פרופרטיז, שמאפשרת ללקוחות כשירים לבחור השקעות נדל"ן שמתאימות להם, כך שהם בוחרים להצטרף להשקעה בכל עסקה בנפרד. למעשה, כך גורסים בבית ההשקעות, "הקרן פותחת בפני לקוחות החברה את האפשרות להשקיע בנדל"ן גם באופן פרטי, דרך השתתפות ברכישת הנכסים הריאליים עצמם".

מדובר בפעילות שונה מהותית מהפעילויות ה"שגרתיות" של בית ההשקעות, ובראשן ניהול כספי העמיתים בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות, קרנות הנאמנות, התיקים המנוהלים, קרנות פנסיה, קרן גידור וניהול אופציות. אגב, ביחס לקרן ההשקעה בנדל"ן מציינים באלטשולר שחם כי "מטבע הדברים, השקעה בנדל"ן היא השקעה שאינה נזילה, ולכן יש לקחת בחשבון כי הסכומים שיושקעו לא יהיו ניתנים לפדיון מהיר. על כן, אפיק זה מתאים ללקוחות עם אופק השקעה לטווח ארוך. נוסף על כך, אנו ממליצים ללקוחות להשקיע סכומים שאינם מהווים יותר מ-10% מתיק ההשקעות של המשקיע בהשקעות נדל"ן".

השקעה במרכז לוגיסטי של פולקסוואגן

על הכוונה של אלטשולר שחם להקים את הקרן האמורה כתבנו לראשונה אשתקד, כשבפברואר השנה הקרן השקיעה במרכז לוגיסטי של ענקית הרכב פולקסוואגן בגרמניה לצד קרן מידאל מבית אלטשולר שחם. מהלך הגיוס מהציבור של קרן הנדל"ן של אלטשולר שחם נעשה בדומה לגיוסים שהובילו בעבר בבורסה חברת הגשמה של אבי כץ, אינטו של ערן רוט ודב קוטלר, ו-HAP שבבעלות ניר אמזל, אמיר חסיד וערן פולק. מדיווחים של הקרן עולה כי נכון לסוף אוקטובר, בין ההשקעה הראשונה שלה - במבנה של פולקסוואגן - אלטשולר שחם פרופרטיז כבר חילקה למשקיעים בעסקה סך שמהווה 5.54% מתוך ההון בעסקה הזו.

בית ההשקעות אלטשולר שחם עוסק בתחום השירותים הפיננסיים ומנהל נכסים בהיקף של כ-112 מיליארד שקל. הוא הוקם בשנת 1990 על-ידי גילעד אלטשולר וקלמן שחם. מדובר בבית השקעות מהמובילים במשק, ולאורך השנים הוא מציג גידול ניכר בהיקפי הנכסים שהוא מנהל. הוא פועל בשלל תחומים, ובראשם גמל, השתלמות ופנסיה, קרנות נאמנות ותיקים מנוהלים.

אספן גרופ עוסקת ברכישה, בהשכרה ובניהול נדל"ן מניב בישראל ובחו"ל, ובהשקעה בחוות סולאריות. החברה פעילה בהולנד, בגרמניה ובישראל ומובילים אותה היו"ר גיא פרג והמנכ"ל גיא אליאס. שווי החברה בבורסה עומד על כ-375 מיליון שקל. החברה בשליטת רוני צארום, ועם בעלי המניות בה נמנים המוסדיים מיטב דש, מנורה מבטחים והראל. את העסקה ליוו עו"ד אמיתי נווה ממשרד עו"ד גדעון פישר ועו"ד דובי זולטק ו-ורן ויסטנצקי ממשרד עו"ד גולדפרב זליגמן.