נעילה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק עלה 1.15%, נטפליקס טיפסה 3.8%

האופטימיות לגבי סיום מלחמת הסחר הקפיצה את המדדים • דיווח: סין מכינה מדיניות כלכלית חדשה שתפתח את הכניסה לחברות זרות • עליות חדות באירופה, מדד הקאק זינק בחדות, הדאקס קפץ 1.5%, ומדד הפוטסי עלה 1.1% • הליש"ט זינקה 1.2% לאחר שראש ממשלת בריטניה הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הבאות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

העליות החדות התמתנו אך הבורסות בוול סטריט ננעלו בעליות שערים, S&P 500  והדאו ג'ונס  עלו, הנאסד"ק כללי  טיפס מעל 1.1%.

מניית טסנסט מיוזיק סגרה את יומה הראשון בוול סטריט עם עליות של כ-8%.

נטפליקס  זינקה 3.8%.

מניות קטרפילר  ובואינג  עלו כ-1% על רקע התחושות האופטימיות לקראת הסכם סחר בין ארה"ב וסין, מוצרי שתי החברות נסחרים רבות מעבר לים.

22:00

מתמתנות העליות החדות בוול סטריט אך המדדים עיקריים עדיין מטפסים בהובלת מדד נאסד"ק כללי  שעולה 1.5% בשעה זו.

מניית נטפליקס  מזנקת בעקבות דיווחים על כך שוועדת התקשורת הפדרלית תבחן לעומק את האיחוד העתידי בין ארבע רשתות השידור הגדולות NBC, וולט דיסני, CBS ופוקס.

מניית טנסנט מיוזיק מטפסת ביומה הראשון בוול סטריט.

מניות קטרפילר  ובואינג  עולות כ-1.5% על רקע דיווח סין כי מכינה מדיניות כלכלית חדשה שתפתח את הכניסה לחברות זרות.

19:30

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות חדות על רקע האופטימיות להשגת הסכם שיסיים את מלחמת הסחר בין סין לארה"ב. מדד הנאסד"ק מזנק ב-2%, המדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים 1.5%.

מדד הפחד (VIX) יורד 4.2%. הנפט עולה בכ-1% למחיר של 52.1 דולרים לחבית.

הליש"ט מזנקת 1.2% לאחר שראש ממשלת בריטניה הודיעה כי לא תתמודד בבחירות הבאות.

מניית נטפליקס  מזנקת 5.9%, ג'נרל מוטורס  קופצת 3.6%, אמזון  עולה 3.4%, מניית אפל  עולה 1.4%, נייקי  מטפסת 1.45%, יבמ  עולה 1.3%, ג'י.פי מורגן  קופצת 1.8%, אינטל  עולה 2.4% ומניית בואינג  מזנקת ב-2.4%.

מלאי הנפט הגולמי בקרב החברות המסחריות בארה"ב ירד בשבוע החולף ב-1.2 מיליון חביות לעומת הצפי לירידה של 2.99 מיליון חביות, ובהמשך לירידה של 7.3 מיליון חביות בשבוע הקודם.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות, בהמשך לסגירה החיובית אתמול, וזאת ברקע לאופטימיות שנושבת בוול סטריט נוכח הדיווחים לרגיעה במלחמת הסחר. לאחר הדיווח אתמול שסין תוריד מכסים על רכבים מיובאים מארה"ב מ-40% ל-15%, הבוקר טראמפ אמר כי הוא יוכל להתערב בשחרור סמנכ"לית הכספים של וואווי שנעצרה בקנדה אם זה יביא לכדי הסכם עם הסינים.

מניות הבנקים באירופה רשמו עליות חדות. מניית דויטשה בנק זינקה 8%, קרדיט סוויס קפצה 4.3%. ברקע: דיווח ב"בלומברג" לפיו ממשלת גרמניה הביעה נחישות למזג אתדויטשה בנק יחד עם Commerzbank. עוד דווח כי נבדקת האפשרות לשינוי חוקי המס לטובת ביצוע העסקה. 

בורסות אירופה ננעלו כאמור בעליות. מדד הדאקס עלה 1.35%, הקאק זינק 2.15% והפוטסי עלה 1.1% רקע לפני ההצבעה לאי אמון בממשלת מיי.

בוול סטריט המדדים נסחרים בעליות חדות, הנאסד"ק עולה 2.1%, הדאו ג'ונס מטפס 1.4% ומדד ה-S&P 500 עולה 1.5%.

18:00

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות שהתגברו לעומת הפתיחה, וזאת על רקע התקווה כי מלחמת הסחר קרובה לסיום. מדד הנאסד"ק קופץ 2%, הדאו ג'ונס מטפס 1.5% ומדד S&P 500 מזנק בשיעור דומה. מדד הפחד (VIX) צונח 5%.

מנייתה של חברת הסטרימינג הסינית, טנסנט מיוזיק (סימול: TME), קופצת כעת בכ-10% ונסחרת במחיר של 14.1 דולרים למניה ביומה הראשון למסחר בוול סטריט.

באירופה המדדים נסחרים בעליות חדות, כאשר הקאק מזנק 2.2%, הדאקס עולה 1.65% והפוטסי מטפס 1.25%.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות חדות, כאשר מדד הנאסד"ק  עולה 1.3%, מדד הדאו ג'ונס  מטפס 1.2% ומדד S&P 500  מפס 1.3%.

מדד הפחד (VIX) מאבד 4%. 

מניות הרכבים, ג'נרל מוטורס , פורד מוטורס , קרייזלר Bayerische Motoren Werke AG  ממשיכות לטפס על רקע הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" לפיו סין תוריד את המכסים על רכבים מיובאים מ-40% ל-15%. 

ברקע: הנשיא טראמפ אמר כי הוא יכול להתערב בשחרור סמנכ"לית חברת וואווי שנעצרה בקנדה, באם זה יקדם הסכם מול הסינים. בתוך כך, "הוול סטריט ג'ורנל" דיווח כי סין מכינה מדיניות כלכלית חדשה שתפתח את הכניסה לחברות זרות אל המדינה.

באירופה המדדים נסחרים בעליות חדות, כאשר מדד הדאקס הגרמני מטפס 1.3%, הקאק הצרפתי עולה 2.1% והפוטסי הבריטי מטפס 1.1% וזאת כשברקע מתוכננת הצבעת אי אמון בממשלת מיי לאחר שנמנעה מלהעביר את התכנית לפרידה מהאיחוד האירופי להצבעה בפרלמנט.

15:15

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות נאות, כאשר מדד הדאקס עולה 1.2%, הקאק מזנק 1.9% והפוטסי הבריטי עולה 1.25%.

הנשיא טראמפ ממשיך לתקוף את הבנק הפדרלי. טראמפ אמר אתמול בראיון ל"רויטרס" כי תהיה זו טעות מצד הבנק הפדרלי להעלות את הריבית בפגישה של בכירי הבנק בשבוע הבא. לשאלה האם ארה"ב בדרך למיתון, אמר טראמפ, "לדעתי אנחנו נמצאים במצב טוב, החברות שלנו במצב טוב".

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות, כאשר החוזים על מדד הנאסד"ק מטפסים 1.2%, החוזים על הדאו ג'ונס עולים 0.9% והחוזים על מדד S&P 500 מטפסים בשיעור דומה.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש נובמבר ב-0.2% - בדומה לתחזיות המוקדמות של האנליסטים, ובהמשך לעלייה של 0.2% בחודש שעבר, וזאת הודות למחירי הגז הנמוכים.

12:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל כעת בעליות בהמשך לעליות שנרשמו אתמול. מדד הדאקס מטפס 1%, הקאק עולה 1.7% ומדד הפוטסי מטפס 1.25% כשברקע ממשלתה של תרזה מיי עומדת בפני הצבעת אי אמון.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על עליות בפתיחת המסחר. החוזים על מדד הנאסד"ק עולים כ-1%, החוזים על מדד דאו ג'ונס מטפסים 0.7%.

10:15

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות: פוטסי , דאקס קאק  וסטוקס 600  נסחרים בעליות שערים. המסחר באסיה ננעל היום במגמה חיובית. מדד ניקיי  זינק במעל ל-2%, מדי הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  עלו ביותר מ-1% ומדד שנחאי  הוסיף כ-0.3%.

היום צפויה להתקיים הצבעת אי אמון בראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, אותה יזמו 48 מחבריה במפלגה השמרנית. מיי סופגת ביקורת רבה על כך שאינה מצליחה להגיע להסכם ברקזיט עם האיחוד האירופי. ההצבעה מתוכננת להתקיים בין 20:00 ל-22:00 שעון ישראל. 

הליש"ט נחלש ב-0.02% מול הדולר. האירו מתחזק ב-0.02% מול הדולר. 

06:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר (ד') בעליות שערים משמעותיות. מדד ניקיי  ומדד שנחאי  מובילים את העליות באסיה, ומוסיפים לערכם כ-2%. מדד קוספי  הקוריאני, מדד הונג קונג הנג סנג ומדד S&P/ASX 200  האוסטרלי עולים ביותר מ-1%. 

מניות יצרניות הרכב בסין, ביפן ובדרום קוריאה קפצו בעקבות דיווחים על כך שסין תקצץ מכסים על הרכב מתוצרת בארה"ב ל-15% מ-40%. ביפן ימאהה מוטור זינקה 5.32%, מיצובישי מוטור קפצה 3.21%, וטויוטה עלתה 2.02%. גם מניית ניסאן קפצה ב-1.6% למרות שערוריית קרלוס גוהן שהתרחשה לאחרונה. 

בדרום קוריאה זינקו מניות יונדאי מוטור זינקה בכמעט 9% וקיה מוטורס עלתה ב-4.6%. 

מחיר הנפט עולה ביותר מ-1%, והוא נסחר כעת סביב 52.25 דולר לחבית. 

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, לאחר יום תנודתי במיוחד. דאו ג'ונס  ירד ב-0.22% ו-S&P 500  נסחר כמעט ללא שינוי - המדד איבד 0.04%. לעומת זאת, נאסד"ק  סיים את המסחר בעליות של 0.16%. 

על השווקים אתמול העיב דיווח כי טראמפ מאיים בהשבתת הממשל אם לא יקבל מימון מהקונגרס לבניית החומה בגבול ארה"ב-מקסיקו. עוד צוטטו אתמול בכירים מהממשל האמריקאי ב"וושינגטון פוסט", שאמרו כי הממשל האמריקאי מכין שורה של צעדים נגד סין על רקע הגניבה של טכנולוגיות אמריקאיות.

מנכ"ל גוגל סונדאר פי'צאי הופיע אתמול בשימוע מול בית הנבחרים האמריקאי, שבחן אם במנוע החיפוש של גוגל וביוטיוב יש הטיה נגד דעות שמרניות. פיצ'אי ציין, בין השאר, כי "אין אפשרות להתערב באופן אינדיבידואלי בתוצאות הבחירות" בחיפוש של גוגל. מניית אלפאבית , החברה-האם של גוגל, נסחרה בירידות קלות מאוד. 

בורסות אירופה ננעלו אתמול בעליות חדות בהמשך לאופטימיות בשווקים לאחר הדיווח על רגיעה במלחמת הסחר. מדד הדאקס הגרמני זינק 1.5%, הקאק עלה 1.35%, הבורסה בספרד קפצה 0.9%, והפוטסי הבריטי עלה 1.3%. 

בתוך כך, הליש"ט התאוששה משפל של 20 חודשים לאחר דחיית ההצבעה על הברקזיט על רקע החשש מתבוסה שתביא להפלת ממשלתה של תרזה מיי.