ועדת השחרורים דחתה לעיון את ההחלטה בבקשת עופר מקסימוב לשחרור מוקדם

מקסימוב, אחיה של אתי אלון, מרצה עונש של 18.5 שנים בגין חלקו בפרשת המעילה בבנק למסחר • ההחלטה בעניינו תתקבל בסוף חודש דצמבר

ועדת השחרורים בבית הסוהר מעשיהו דחתה היום (ד') לעיון את ההחלטה בבקשתו לשחרור מוקדם על-תנאי שהגיש עופר מקסימוב.

עופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון, מרצה עונש מאסר ממושך מאז שנת 2003 בגין מעורבותו בפרשת המעילה בבנק למסחר, והיום קיבל הזדמנות נוספת לשכנע את ועדת השחרורים מדוע יש לשחררו בשחרור מוקדם.

הדיון היום מגיע בהמשך לשתי החלטות קודמות של ועדת השחרורים, בהן דחתה שתי בקשות קודמות שלו, ולאחר שבאפריל השנה דחו השופטים אברהם טל, שמואל בורנשטין ודבורה עטר מבית המשפט המחוזי מרכז את ערעורו של מקסימוב על החלטת ועדת השחרורים לדחות את בקשתו לשחרור מוקדם, לאחר שריצה 16 מתוך 18.5 שנות מאסר שנגזרו עליו.

במהלך הדיון בו נשמעו טענות הצדדים, ובכלל אלה של מקסימוב עצמו, החליטה הוועדה כי ההחלטה בעניינו של מקסימוב תינתן בתאריך 31.12.18.

הפרקליטות מתנגדת לשחרורו של מקסימוב, בין היתר בטענה של התנהגותו השלילית כאסיר והיעדר סיכוי אמיתי לשקם אותו; בעוד מקסימוב, שיוצג בהליך זה על-ידי עו"ד סוזי עוזסיני-ארניה, הציג חוות-דעת מקצועיות התומכות בשחרורו. לטענת מקסימוב, הוא עבר הליך שיקום ממושך ומקיף במהלך תקופת מאסרו, אשר בעקבותיו הוא כבר לא מהווה סכנה לציבור, והוא מגלה אמפתיה וצער כלפי קורבנות העבירות שלו.

השופטים כתבו בהכרעתם מאפריל כי הגיעו למסקנה לפיה "חרף נתוניו החיוביים של העותר, שנלקחו שחשבון במידה הראויה על-ידי הוועדה ועל-ידינו, הוא לא הוכיח כי שחרורו המוקדם לא יסכן את הציבור", ובהמשך הוסיפו כי בהתאם לחוות-הדעת שהוצגו לוועדת השחרורים, מקסימוב "סובל מהימור פתולוגי החל מהיותו נער, שבא לידי ביטוי בולט במהלך 5 השנים בהן ביצע את העבירות נושא מאסרו", והוסיפו כי "יש בעותר קווי אישיות שעלולים להקשות על תפקודו באופן נורמטיבי בחברה ללא תמיכה". 

פרקליטתו הנוכחית של מקסימוב, עו"ד רינת פרידמן, מסרה בטרם התקיים הדיון כי "אנו מגיעים לוועדת השחרורים לאחר שחלף זמן רב מאז הדיון בוועדה הקודמת. מאז עבר עופר בהצלחה טיפול מיוחד להתמכרויות, שכלל הליך מיוחד של גמילה מהימורים, וזאת בנוסף להליך שיקומי משמעותי של תקופה של 5 שנים. נותרו שנתיים לשחרורו המלא. עופר מביע חרטה, מכה על חטא, לוקח אחריות על מעשיו ועבר כל טיפול אפשרי. לאור ההליך השיקומי ולאור יתרת המאסר, אנו סבורים כי הגיעה העתר לומר די ולשחררו".

אחותו של מקסימוב, אתי אלון, שוחררה כזכור לפני כשנתיים בשחרור מוקדם, לאחר שריצתה 14.5 שנות מאסר, אך טענותיו של מקסימוב לאפליה לרעה שלו ביחס להחלטה לשחרר את אלון שחרור מוקדם נדחתה על-ידי השופטים. השופטים ציינו כי מבלי להקל בחומרת מעשיה של אלון, "היא קיימה את דרישותיו של העותר (מקסימוב) ממנה, תוך הפעלת מניפולציות מצידו כלפיה, היא לא הייתה בעלת דפוסים עברייניים או מניפולטיביים, כפי שאובחן העותר, ולא הייתה מכורה להימורים".