הדולר נחלש לאחר תחזית הפד, נסחר בשפל של 7 שבועות מול הין

האירו מתחזק 0.7% מול הדולר • האירו התחזק ב-0.5% מול השקל ושערו היציג נקבע על 4.361 שקלים • הפד הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלה האמריקאית והפחית את קצב העלאות הריבית ב-2019 • הראל: "הבנק המרכזי לא מתכוון כרגע לדון בעצירת קצב ההתכווצות המאזן העצום של הבנק" • סקירת המט"ח היומית של "גלובס"

דולר / צילום: שאטרסטוק
דולר / צילום: שאטרסטוק

הדולר נחלש היום (ה') במסחר בעולם לאחר החלטת הריבית של הפד אמש, כאשר היו"ר פאואל הביע טון מרוכך והעלה את הריבית ב-0.25%.

פאואל הוריד את תוואי העלאות הריבית ב-2019 ל-2 העלאות בלבד, לעומת 3 העלאות לפי התוואי הקודם, וצופה כעת העלאה אחת ב-2020. בטווח הארוך הפד רואה את הריבית על 2.75% (לעומת 3% בתחזית הקודמת). בתוך כך, פאואל הוריד במעט את תחזית הצמיחה לכלכלה האמריקאית. 

האירו  קופץ 0.74% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.146 דולרים; הליש"ט  מתחזקת ב-0.56% ונסחרת סביב 1.268 דולרים, הדולר אינדקס (DXY) מאבד 0.6%.

מול השקל' האירו  התחזק ב-0.47% ושערו היציג נקבע על 4.361 שקלים, הדולר ננעל ללא שינוי ושערו היציג נקבע על 3.757 שקלים.

עפר קליין, הראל: "במסיבת העיתונאים אמש, נגיד הפד פאואל הדגיש כי הבנק המרכזי לא מתכוון כרגע לדון בעצירת קצב ההתכווצות המאזן העצום של הבנק, שקטן בקצב של כ-30 מיליארד דולר בחודש. כאשר נשאל על הירידות החדות בשווקים הוא ציין שאין זה בהכרח אומר שעלייה בתנודתיות תבוא לידי ביטוי בכלכלה הריאלית, שלהערכתו עדיין חזקה. אנחנו סבורים שהקשר דרך השקעות החברות ברור. הנגיד ציין שההאטה בכלכלה העולמית לא שינתה באופן משמעותית את התחזית שלהם קדימה שנותרה חיובית, ולכן הם לא צופים שהם צריכים לעצור את עליית הריבית".