ערב הכריסמס הגרוע ביותר אי פעם בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס ירד 2.9%

שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין ישב הבוקר עם ראשי ששת הבנקים הגדולים בארה"ב והרגיע אותם בנוגע לכלכלה בארה"ב ומצב השווקים המתדרדר אך מניות הבנקים נפלו • בורסות אירופה ננעלו באדום • בבורסות רבות ברחבי העולם לא יתנהל מסחר לרגל ערב חג המולד; ביפן הבורסה סגורה, בארה"ב המסחר יסתיים ב-20:00

סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחר בוול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

20:00

הבורסות בוול סטריט ננעלו באדום בוהק בערב חג המולד הגרוע ביותר בשווקים בארה"ב אי פעם. מדד הנאסד"ק  ירד מעל 2.2%, S&P 500  מעל 2.71% והדאו ג'ונס  הוביל את הירידות ואיבד מערכו 2.9%.

כל מניות הבנקים האמריקאיות ירדו מעל 1.8% לאחר שיחתו של שר האוצר מנוצ'ין עם היו"רים של ששת הבנקים הגדולים בארה"ב הבוקר. וולס פארגו  איבדה 3.15%, בנק אוף אמריקה  ירדה 2.5%, מורגן סטנלי  וג'י.פי מורגן צ'ייס  ירדו כ-1.8% בממוצע וסיטיגרופ  איבדה מערכה מעל 1.8%.

מחיר הזהב  עלה ב-1% כנגד מגמת הירידות העולמית.

17:00

שוקי אירופה ננעלו בירידות, המדדים העיקריים - פוטסי , דאקס  וקאק , ירדו מעל 0.5%. גם המדד הכלל-אירופי סטוקס 600  ירד.

16:30

פתיחה אדומה בוול סטריט: המדדים העיקריים S&P 500  ונאסד"ק כללי  יורדים בהובלת הדאו ג'ונס .

שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין ישב הבוקר עם ראשי ששת הבנקים מובילים בארה"ב כדי להרגיע משקיעים לחוצים בנוגע להעלאות הריבית בארה"ב. מנוצ'ין הסביר כי הכלכלה האמריקאית והמצב בשווקים תחת שליטה ומשרד האוצר הודיע כי "הבנקים סמוכים ובטוחים כי יש נזילות פיננסית עבור השווקים והלוואות לצרכנים".

מניות הבנקים הגדולים גולדמן סאקס גרופ , בנק אוף אמריקה , מורגן סטנלי , ג'י.פי מורגן צ'ייס , וולס פארגו  וסיטיגרופ  צונחות בתגובה לשיחה.

מניות נטפליקס  ואדובי  עולות מעט עם פתיחת המסחר.

15:30

לאחר העליות שנרשמו מוקדם יותר, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עברו להיסחר בירידות של עד 0.5%, וזאת לקראת יום מסחר מקוצר שצפוי להסתיים ב-20:00 לרגל חג המולד.

באירופה, המדדים נסחרים בירידות כאשר הקאק  מאבד 1.45%, הפוטסי יורד 0.6%, והבורסה במדריד יורדת בכ-1%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-1.33 מיליארד שקל.

14:00

הסנטימנט השלילי בשוקי אירופה נמשך, כאשר מדד הקאק הצרפתי יורד 1.2%, הפוטסי הבריטי מאבד 0.5%, הבורסה במדריד יורדת 0.8%. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק עולים בעד 0.3% לקראת יום מסחר מקוצר לרגל חד המולד.

10:10

באירופה נפתח המסחר בטריטוריה האדומה, למעט בורסות גרמניה ואיטליה שסגורות היום. בבורסות בריטניה, צרפת, ספרד וארה״ב יהיה יום מסחר מקוצר בשל חג המולד. מדד הקאק משיל 0.2% בפתיחה, הפוסטי מאבד 0.9%, הבורסה במדריד מאבדת 0.75%. 

באסיה, הבורסה בהונג קונג איבדה 0.4% (סגירה מוקדמת לרגל חג) ביפן לא התקיים מסחר. הבורסה בשנחאי עולה 0.4%.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בעליות של עד כ-1%.

בשוק המטבעות הדיגיטליים, שחווה נפילה כואבת השנה, נרשמו בשבוע האחרון עליות משמעותיות. הביטקוין (BTC) נסחר היום במחיר ממוצע של 4,250 דולר, לאחר עלייה יומית של 5% ועלייה שבועית של 28%. המטבע של ריפל (XRP) זינק ביממה האחרונה ב-20% והשלים עלייה שבועית של 52% למחיר של 0.44 דולרים. ואילו המטבע השלישי בשווי השוק שלו, את'ר (ETH), עלה ביממה האחרונה ב-15% והשלים זינוק שבועי של 70% למחיר של כ-148 דולר.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת, זאת לאחר הטלטלה שחוו השווקים בשבוע שעבר.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בירידות שערים חדות, ומדד דאו-ג'ונס שאיבד כ-1.8%, מסכם את השבוע הגרוע ביותר שלו זה עשר שנים, עם ירידה של קרוב ל-7%. מדד S&P 500 ירד בכ-2%, ומדד נאסד"ק איבד 3%.

היום, שוקי המזרח מנסים להתאושש, וכך מדד ההנג סנג  יורד, בעוד מדד שנחאי  מתרומם קלות.

היום, 24 בדצמבר, ערב חג המולד, הבורסות בגרמניה, איטליה ומדינות רבות נוספות יהיו סגורות, וכך גם הבורסה ביפן (שם חוגגים את יום הולדת הקיסר). בהונג קונג ובבורסות רבות אחרות יהיה היום יום מסחר מקוצר. בארה"ב הבורסות יינעלו ב-20:00 (שעון ישראל).

מחר, יום ג' 25 בדצמבר, בורסות רבות, ביניהן הבורסות בארה"ב, יהיו בחופש לרגל חג המולד. באסיה בורסות הונג קונג והודו יהיו בחופש, ובורסות יפן וסין יפעלו כרגיל.