בעלי עניין קונים בירידות: עודד פלר, קרן נוקד ו-DBSI רכשו מניות בחברות פורטפוליו

פלר השקיע 6 מיליון שקל בהגדלת החזקתו באמיליה פיתוח, DBSI קנתה מניות טלדור ושגריר בכ-25 מיליון שקל וקרן נוקד רכשה 2.5% ממניות אלקטרה מוצרי צריכה בעבור 24 מיליון שקל • בין בעלי השליטה שרכשו בהיקף מצומצם יותר: יגאל דמרי בי.ח דמרי, יואב גולן בחמת ושמואל סלבין, יו"ר קרן הריט סלע קפיטל

עודד פלר  / צילום: יוסי כהן
עודד פלר / צילום: יוסי כהן

קריסת המניות בבורסה המקומית עם פתיחת שבוע המסחר אתמול, שהמשיכה את ירידות השערים החדות מהשבוע שעבר והתנודתיות המאפיינת את המסחר כבר שבועות ארוכים, מגדילה את פעילות בעלי השליטה והעניין בחברות בעסקאות לרכישת מניות.

אותם בעלי מניות דומיננטיים סבורים ככל הנראה, כי הגדלת החזקות בעת הנוכחית - אחרי ירידות חדות בני"ע הרלוונטיים - נעשית במחירים אטרקטיביים. בהתאם, לא מעט עסקאות רכישה של בעלי עניין נעשו בימים האחרונים, בהיקף השקעה מצטבר של עשרות מיליוני שקלים.

בין העסקאות הבולטות, חברת ההשקעות DBSI, בעלת השליטה בחברת טלדור, השקיעה אתמול 14.5 מיליון שקל ברכישת מניות חברת שירותי המחשוב, והגיעה להחזקה של כ-59%. את העסקה שבוצעה מחוץ לבורסה ביצעה DBSI, חברת ההשקעות הפרטית של יוסי בן-שלום וברק דותן, אחרי ירידה של כ-14% שמציגה מניית טלדור מתחילת החודש. הירידה משלימה לה צלילה של קרוב ל-50% מתחילת 2018, ומשקפת לטלדור שווי נוכחי של כ-135 מיליון שקל.

בעלי עניין מנצלים את הירידות החדות
 בעלי עניין מנצלים את הירידות החדות

הרכישה הנוכחית נעשתה לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-12 שקל - דומה לשווי המניה הבוקר, אחרי שאתמול נחלשה ב-3.5%. היא מצטרפת להשקעה של כ-2 מיליון שקל שביצעה DBSI במניות טלדור בתחילת החודש במחיר של כ-14 שקל למניה - גבוה בכ-15% משוויה הנוכחי.

DBSI הייתה פעילה בימים האחרונים גם בהגדלת החזקותיה במניות חברת שירותי הרכב שגריר, בהן השקיעה כ-12 מיליון שקל. אמנם מניית שגריר נחלשה בכ-3% בלבד בדצמבר, אולם השילה מערכה כ-35% מתחילת השנה.

עוד בין בעלי העניין הפעילים ברכישת מניות בימים אלה, קרן נוקד של רועי ורמוס ושלומי ברכה השקיעה ביום חמישי האחרון כ-13 מיליון שקל ברכישת מניות חברת אטראו שוקי הון. זאת אחרי שנחלשה בכ-5% מתחילת החודש, וצנחה ביותר מ-30% מתחילת השנה.

בשבוע שעבר גם השקיעה נוקד 24 מיליון שקל בהגדלת החזקותיה בחברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), כשרכשה כ-2.5% מהונה והגיעה להחזקה של כ-7.5%. גם רכישת מניות אמ"צ נעשתה אחרי ירידה ניכרת של יותר מ-30% בשוויה מתחילת השנה, למרות שבדצמבר היא מפגינה התאוששות יחסית, והתחזקה בכ-7% אחרי שאתמול נחלשה בכ-3%.

עוד אתמול, עודד פלר, בעל השליטה בחברת התעשייה אמיליה פיתוח, השקיע כ-6 מיליון שקל ברכישת נתח ממניותיה - אחרי שהמניה נחלשה בכ-13% מתחילת החודש והשלימה ירידה של 25% מתחילת השנה.

פלר רכש את נתח המניות המדובר בעסקה מחוץ לבורסה והגיע להחזקה של קצת יותר מ-83% בחברה. את הרכישה ביצע פלר במחיר של 22 שקל למניה - דומה למחיר הסגירה שלה אתמול אחרי שהשילה מערכה כ-5% בעקבות העסקה של פלר, שהייתה היחידה שבוצעה אתמול במניה.

עוד בין בעלי השליטה שרכשו מניות, אך בהיקפים מצומצמים יותר, נמצא יגאל דמרי בין בעלי השליטה שרכשו מניות, אך בהיקפים מצומצמים יותר, נמצא יגאל דמרי שניצל ירידה של כ-10% שרשמה מתחילת החודש חברת הנדל"ן י.ח דמרי שבשליטתו. דמרי רכש אתמול וביום חמישי האחרון בבורסה נתח ממניות החברה הנושאת את שמו בהשקעה של כ-800 אלף שקל.

יואב גולן השקיע בימים האחרונים כחצי מיליון שקל ברכישת מניות חברת מוצרי הבנייה לבית חמת שבשליטתו. הרכישה נעשתה בכמה הזדמנויות, אחת מהן אתמול, וזאת אחרי ירידה של כ-5% מתחילת החודש ושל כ-20% מתחילת 2018.

שמואל סלבין, יו"ר קרן הריט סלע קפיטל, השקיע כ-150 אלף שקל ברכישת נתח ממניות סלע קפיטל, אחרי ירידה של כ-5% בשווי המניה מתחילת החודש ושל כ-14% מתחילת השנה. שרון שוופי השקיעה אתמול כמה עשרות אלפי שקלים ברכישת מניות קרן הריט מניבים שהקימה יחד עם שותפים, אחרי שמניית החברה איבדה כ-8% מתחילת החודש וכ-13% מתחילת השנה.