ישראל יוצאת רשמית לבחירות: החוק לפיזור הכנסת עבר ב-3 קריאות

בכנסת הייתה היום הסכמה כמעט מלאה על מועד הבחירות והעברת החוק במהרה, למעט יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זהר שניסה ברגעים האחרונים להשתמש בסמכותו ולסיים מספר חוקים

מליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת
מליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת

חוק פיזור הכנסת עבר בשלוש קריאות והמדינה יוצאת למערכת בחירות לכנסת ה-21. תאריך הבחירות הוא 9 באפריל. בכל המפלגות יערכו בשלב הראשון לפריימריז פנימיים וכן ידונו במיזוגים וצירופים של ישויות פוליטיות וזאת עד לתאריך 20 בפברואר המועד האחרון להגשת הרשימות.

בכנסת היתה היום (ג') הסכמה כמעט מלאה על מועד הבחירות והעברת החוק במהרה, למעט יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זהר שניסה ברגעים האחרונים להשתמש בסמכותו ולסיים מספר חוקים, להעבירם לשלב הקריאה הראשונה כדי שניתן יהיה להחיל עליהם דין רציפות. בסופו של דבר זה לא צלח

ברקע ההצבעות היום, עמדה דרמה במחנה הציוני. בעוד יו"ר האופוזיציה ציפי לבני נואמת, נודע שמספר חברי כנסת במפלגת העבודה שוקלים התפצלות של 8 מתוך ה 24 והקמת גוף נפרד, עקב חוסר שביעות רצון מן הסקרים והתנהלותו של אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה. המהלך נבלם ורבים מן הח"כים בהם דובר (כבל, יונה, נחמיאס ורבין, רוזנטל) פרסמו הודעות לפי הן אין להם שום כוונה לעזוב את מפלגת העבודה.

בנוסף, בשעות הבוקר תדרכו בכירים מטעם של גבאי ולבני, זה נגד זו וברור מהתנהלותם שהם לא מסתדרים אחד עם השניה היטב. ברקע ,ממתין אהוד ברק לפעילות של תיאום ומיזוג חלק מן הגופים ושוקל אף הוא לחזור ולעמוד בראש גוף משותף.

עוד היום, רשמה ח"כ אורלי לוי אבקסיס מפלגה חדשה בשם 'גשר', אותו השם של המפלגה שהקים אביה דוד לוי בזמנו.