ניצחון לערוץ עשר: לאחר שבועות של אי-ודאות - רביב דרוקר יישאר בערוץ הממוזג

רביב דרוקר, הפרשן הפוליטי של חדשות עשר ומגיש תוכנית התחקירים "המקור", היווה יעד לחיזור ע"י הנהלת תאגיד השידור הציבורי "כאן", שעשתה מאמצים להעביר אותו לערוץ הטלוויזיה שלה • דרוקר:  "אני שמח להישאר בבית"

רביב דרוקר / צילום: איליה מלניקוב
רביב דרוקר / צילום: איליה מלניקוב

ערוץ עשר מצליח להביא איתו לערוץ הממוזג את אחד הסמלים המזוהים ביותר שלו: רביב דרוקר, הפרשן הפוליטי של חדשות עשר ומגיש תוכנית התחקירים "המקור", נשאר בערוץ הממוזג.

ההודעה על הישארותו של דרוקר מגיעה אחרי שבועות ארוכים של אי-ודאות - בהתחלה אי-ודאות בנוגע לגורלו של הערוץ ובהמשך אי-ודאות בנוגע לעתידו של דרוקר בו. דרוקר היווה יעד לחיזור על-ידי הנהלת תאגיד השידור הציבורי "כאן", שעשתה מאמצים להעביר אותו לערוץ הטלוויזיה שלה.

למרות שעתידו של ערוץ עשר לא היה ברור, וסכנת סגירה ריחפה מעליו, דרוקר הקפיד לשמור אמונים לערוץ, אשר הנהלתו הקפידה לגבות אותו בכל פעם שפרסם תחקיר שעורר עליו זעם מצד גורמים פוליטיים או מסחריים שהיו שמחים לראות אותו יורד מהמסך.

כשהתמונה החלה להתבהר, והתברר כי הממונה על ההגבלים ומועצת הרשות השנייה יאשרו את מיזוג רשת-עשר, ובעלי המניות של ערוץ עשר יהיו בעלי השליטה בו, עלו המגעים עם "כאן" מדרגה, ודרוקר קיבל הצעה כספית מפתה, שכללה בין היתר את האפשרות להפיק את תוכנית התחקירים שלו כחברה עצמאית ובהשקעה כספית גבוהה משמעותית מההשקעה שעמדה לרשותו בערוץ עשר.

כשיוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ עשר, גילה את דבר ההצעה שקיבל דרוקר מ"כאן" - הצעה שכגוף מסחרי שנאלץ להצטמצם התקשה להתמודד איתה, הוא פתח במלחמה כמעט גלויה מול התאגיד, שכללה בין היתר פניות למשרד האוצר המטילות ספק בסוג הניהול של הנהלת התאגיד.

יש להניח כי לא המלחמה של ורשבסקי לבדה הטתה את הכף - התאגיד הציע אמנם הצעה כספית גבוהה, אך התקשה למלא את בקשתו של דרוקר לחוזה ארוך-טווח.

נזכיר כי לזכותו של דרוקר רשומים הישגים עיתונאים חשובים, כמו חשיפת פרשת הצוללות, שהובילה לאחרונה להמלצה של המשטרה על הגשת כתבי אישום נגד שורה ארוכה של מעורבים, בהם מהקרובים ביותר לראש הממשלה; פרשת "ביבי טורס" ועוד. נזכיר גם את הסדרה התיעודית-היסטורית-תחקירית "הקברניטים", שעסקה בדילמות שעמדו לפתחם של ראשי ממשלות ישראל לדורותיהם, אשר שודרה בערוץ עשר וזכתה לביקורות חמות ולנתוני צפייה גבוהים.

מערוץ עשר נמסר: "אנחנו שמחים להמשיך ולשדר את תוכנית התחקירים המצטיינת והחשובה 'המקור' ומתכוונים להשקיע עוד בתוכנית כדי לחזק את אופייה התחקירי והעיתונאי". 

מנכ"ל חדשות עשר, גולן יוכפז, מסר בתגובה: "לרביב יש חלק משמעותי בהצלחתה ובאופייה העיתונאי של חדשות עשר, ואני שמח מאוד על הישארותו, יחד עם מערכת 'המקור', בערוץ המשותף עשר-רשת".

רביב דרוקר מסר: "אני שמח להישאר בבית. זו הייתה תקופה ארוכה מדי מבחינתי של אי-ודאות, וזו תחושה טובה לדעת שהערוץ הממוזג מעוניין לחזק אותנו ולהשקיע בנו".