בהתאם למתווה: אי.די.בי מכרה 4.5% ממניות כלל ביטוח וירדה להחזקה של 25%

במסגרת המכירה, שהיקפה כ-127 מיליון שקל, נקבע מחיר המניה על קרוב ל-51 שקל - נמוך בכ-5% משוויה הבוקר, מה שמשך אותה במהלך המסחר לירידות דומות

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

בהתאם למתווה שגובש על ידי ראש רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דיווחה היום אי.די.בי פתוח על מכירה בעסקה מחוץ לבורסה של כ-4.5% ממניות כלל ביטוח, בתמורה כוללת של כ-127 מיליון שקל (אחרי עמלות). מחיר המניה בעסקה נקבע על קרוב ל-51 שקל - נמוך בכ-5% משוויה הבוקר, מה שמשך את המניה במהלך המסחר היום לירידות דומות. עם הירידות היום השלימה כלל ביטוח צניחה שנתית של כ-20%, והמניה משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-2.8 מיליארד שקל. את הפצת המניות ביצע חבר הבורסה של אי.בי.אי.

עם השלמת מכירת נתח המניות הנוכחי עומד שיעור ההחזקות של אי.די.בי פתוח בכלל פיננסים על כ-25%, עיקרן (כ-20%) באמצעות הנאמן למניות החברה, משה טרי. אם כוללים את השקעותיה באמצעות החזקות החלף מגיע חלקה לכ-29%. באי.די.בי עדכנו היום על סיומה של עסקת החלף (SWAP) שביצעה החברה מול גורם מממן, בחודש מאי 2017, וכי תנאי אותה עסקה ימשיכו לחול על 4% ממניות כלל ביטוח.

מכירת המניות הנוכחית נעשית בהתאם לסיכום בין בעל השליטה באי.די.בי פתוח, אדוארדו אלשטיין, לממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, בחודש שעבר, בקשר להמשך יישום מתווה מכירת מניות כלל ביטוח שברשותה. במסגרת ההסכמות בין אלשטיין לברקת נקבע בין היתר, כי אי.די.בי תימנע מביצוען של עסקאות החלף נוספות על אלה הקיימות ביחס למניות כלל ביטוח, ותימנע מהארכת עסקאות החלף קיימות.

אי.די.בי איבדה את זכויות השליטה בכלל ביטוח עוד בטרם עברה השליטה בה מידיו של נוחי דנקנר לידיו של אלשטיין במסגרת הסדר חוב, ולאחר שכשלה במציאת רוכש אסטרטגי למניות השליטה בחברת הביטוח נאלצה להתחיל במכירת מניות כלל ביטוח שבידיה במנות של 5% מדי ארבעה חודשים.