פעילי העבודה מנסים להוביל מהלך להדחת יו"ר המפלגה אבי גבאי

מספר פעילים מנסים לכנס את ועידת המפלגה • במקביל, ח"כים מהמפלגה מתראיינים בכלי התקשורת נגד יו"ר המפלגה • איילת נחמיאס ורבין: "מה שמתרחש מתחת לאפינו הוא גדיעת מפלגת העבודה והיו"ר צריך לקבל החלטות"

אבי גבאי / צלם: אמיל סלמן
אבי גבאי / צלם: אמיל סלמן

הרוחות סוערות בתוך מפלגת העבודה. מספר פעילים מניעים מהלך להדחת יו"ר המפלגה אבי גבאי באמצעות כינוס הוועידה, מהלך שהוא בעייתי ביותר כיוון שרק לפני כעשרה ימים נעשה רישום צירים במפלגה וגבאי שולט כיום במוסדות המפלגה.

אך מהלכם של הפעילים הוא הבעיה הקטנה של גבאי, כיוון שהבוקר עלו מספר חברי כנסת בולטים וותיקים במפלגה והתראיינו בכלי התקשורת באופן בוטה נגד יו"ר המפלגה. ח"כ איתן כבל אמר בגלי צה"ל שלא נכח בחדר הסיעה בעת הצהרתו של גבאי אך רץ לשם כאשר הבין שמתרחש משהו חריג. "זה היה כמו פרק הדחה בתוכנית ריאלטי", אמר כבל וציין שהוא ישאר במפלגה כדי "לאסוף את השברים אחרי מערכת הבחירות". במפלגת העבודה הגיבו לדבריו: "החתרנות של איתן כבל אינה דבר חדש. כבל הוא שיאן הכן ולא, הדברים והיפוכם ואף היפוכו של היפוך".

גם חברי הכנסת איילת נחמיאס ורבין ויוסי יונה דיברו נגד גבאי. יונה סופג מגבאי מתקפות אישיות קשות בחצי השנה האחרונה וזאת על אף שתמך בו בפריירמיז לפני שנה וחצי.

נחמיאס ורבין אמרה היום בגלי צה"ל שלגבאי יש אחריות למצב. "מצב מורכב בעת הזו, ואבי גבאי איש מוכשר ומיומן, אבל אני תמכתי בתפיסת החיבורים עוד מלפני שהרצוג הפסיד בפריירמיז, אין לנו ברירה אלא לחבור לגופים אחרים. אבל מה שמתרחש מתחת לאפינו הוא גדיעת מפלגת העבודה והיו"ר צריך לקבל החלטות. בנסיבות העניין, האחריות עליו. המהלך שלו עם לבני היה טעות קשה. הייתי רוצה לראות אותו מתחלף, אבל יש לעשות את זה ביחד איתו ולא מולו".

בהמשך היום, שוחחה נחמיאס ורבין על המצב במפלגה ופרצה בבכי בשידור חי בערוץ עשר בתוכנית לונדון וקירשנבאום כאשר נשאלה על ידי אור הלר, אם היא תשקול לעזוב את המפלגה לאור המצב. נחמיאס ורבין השתתקה, וניכר היה שקשה לה להשיב. היא אמרה: "המפלגה היא הבית שלי". ודמעות זלגו מעיניה.

הזמנה לקבוצת ווטצאפ להחלפת גבאי /צילום מסך מווטצאפ
 הזמנה לקבוצת ווטצאפ להחלפת גבאי /צילום מסך מווטצאפ