בזק | בלעדי

מקורבים למכירת בזק טוענים: המיליארדר לארי מייזל מתעניין ברכישת ביקום; נציגיו מכחישים

ל"גלובס" נודע כי נציגו של מייזל נמצא בארץ בתקופה האחרונה לצורך ניהול הנושא התמודד בעבר על רכישת אפריקה ישראל, והוזכר בהקשר של רכישת מניות בערוץ עשר • מייזל מצטרף לקרן ההשקעות סרצ'לייט ולשתי קרנות זרות שצפויות להתמודד במכרז בסוף החודש • מדובריו של מייזל נמסר כי אין בכוונתו להתמודד במכרז

לארי מייזל / צילום: Reuters
לארי מייזל / צילום: Reuters

איש העסקים האמריקאי לארי מייזל מסתמן כמתמודד רביעי במכרז למכירת מניות חברת ביקום - המקנה את השליטה בבזק. עבור מייזל, יהודי-אמריקאי, מדובר בניסיון התמודדות משמעותי נוסף בישראל: ב-2016 התמודד על רכישת אפריקה ישראל באמצעות חברת קולרידג' קפיטל האמריקאית שבשליטתו. קולרידג' עוסקת בעיקר בנדל"ן מניב ולה יש נכסים רבים בעולם. בעבר הוזכר מייזל גם כמי שעשוי לרכוש מניות בערוץ עשר.

ל"גלובס" נודע כי נציגו של לארי מייזל, עו"ד ג'ונתן ריס, נמצא בארץ בתקופה האחרונה לצורך ניהול הנושא. 

מהלך ההשלטות על בזק נעשה באמצעות מכרז שיפורסם בקרוב לרכישת מניות ביקום, שמוחזקות בידי אינטרנט זהב. הנכס העיקרי של ביקום הוא 26.3% ממניות בזק, ורכישת מניות ביקום תעניק לרוכש את גרעין השליטה בביקום ודרכה גם בבזק.

שווי החזקות של מניות ביקום נאמד כיום ב-2.7 מיליארד שקל, אחרי שבסוף ינואר 2018 נאמד שווי זה ב-4.3 מיליארד שקל.

קבוצה נוספת שמתמודדת היא קרן ההשקעות האמריקאית סרצ'לייט (Searchlight). קרן סרצ'לייט היא קרן השקעות גלובלית לה משרדים בניו יורק, טורונטו ולונדון. הקבוצה משקיעה במספר מצומצם יחסית של סקטורים, בהם תקשורת ומדיה. הקרנות של הקבוצה ביצעו השקעות בחברות בתחום התקשורת בין היתר בארה"ב, איטליה וספרד. בנוסף לכך, הקבוצה מבצעת השקעות בסקטור הצרכנות, שירותים פיננסים וחינוך. הקבוצה מגדירה עצמה כקרן המבצעת השקעות אסטרטגיות לטווח ארוך. לצד זאת לחברה יש גם פעילות כמשקיעה פסיבית במה שהיא מכנה "קרנות הזדמנות". אחד ממייסדי הקרן הוא אריק זינטהופר, הנשוי לבתו של איש העסקים רון לאודר.

בנוסף לשני גורמים אלה, קיימות עוד 2 קרנות זרות שבינתיים שומרות על פרופיל נמוך, אך הן כבר עברו את שלב הכניסה ועלו לשלב ההתמודדות המחייב במכרז.

על פי הערכות בסוף החודש צפויות הקבוצות להגיש הצעות סופיות לרכישת השליטה בבזק. 

מדובריו של מייזל נמסר כי אין בכוונתו להתמודד במכרז.