יו"ר ברוקלנד גלעד התפטר ותוקף את מחזיקי האג"ח: "התנהלות אגרסיבית שאין מאחוריה כוונה להבריא את החברה"

יחד עם בועז גלעד, בעלי חברת הנדל"ן הקורסת, התפטרה גם סמנכ"לית הכספים של ברוקלנד, ובדירקטוריון נותרו רק שני הדח"צים • מחיר האג"ח שהנפיקה ברוקלנד בסך 150 מיליון שקל משקף ציפייה לתספורת של 73%-85%

נמשכת ההתפוררות של חברת הנדל"ן הקורסת ברוקלנד אפריל. אחרי החלטת הדירקטוריון בשבוע שעבר ליטול את סמכויות הניהול מידי הבעלים ויו"ר הדירקטוריון, בועז גלעד, הודיע היום גלעד על החלטתו להתפטר מתפקיד יו"ר החברה, שחייבת 150 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שהנפיקה בישראל.

בהודעת ההתפטרות נימק גלעד את הצעד בין היתר "בשל דרישתם של מחזיקי איגרות החוב למנות מנהל מטעמם בתוך מספר שעות - בלי שניתנה ההזדמנות להבין כיצד ניתן לעבוד ביחד, והאם יש יכולת ליצור תוכנית פעולה משותפת, עקב ניהול מו"מ עם משקיעים ומלווים בלי להתייעץ עמו או ליידע אותו, באופן שגרם לדעתו לנזקים כבדים, וכן התנהלות בהקשר זה שהיא אגרסיבית ואין מאחוריה כוונה להבריא את החברה. כל אלו באופן שלא מאפשר ליו"ר למלא את תפקידו בחברה נאמנה".

בעקבות התפטרותו של גלעד, התפטרה עמו גם סמנכ"לית הכספים של החברה, נועה מתתיהו פורן. אתמול התפטר מתפקידו גם הדירקטור אלון רסקי, כך שכעת כולל הדירקטוריון רק את שני הדח"צים - אביב רופל ומילנה שניצר רטפן.

בשבוע שעבר דיווחה ברוקלנד אפריל כי דירקטוריון החברה החליט ברוב קולות ליטול מידי בועז גלעד את סמכויות הניהול ולהתקשר עם מנהל שכיר, מוסכם על מחזיקי האג"ח, בשם רונאל בן דב. בהחלטה תמכו שני הדח"צים והדירקטור אלון רסקי, כשהמתנגד היחיד לה היה היו"ר גלעד עצמו.

קשיי תזרים והפסקת עבודות

ברוקלנד אפריל, המתמקדת בהקמת מבני מגורים ברובע ברוקלין שבניו יורק, חייבת כאמור  כ-150 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, ולפני כחודשיים הודיעה להם על רצונה בהסדר חוב בשל הפסקת העבודות באתרי הבנייה שלה עקב קשיי תזרים.

אג"ח ברוקלנד נסחרות כיום ברמות מחיר נמוכות ביותר, המשקפות ציפייה לתספורת של 73%-85% על החוב למחזיקים. אג"ח א' (היקף סדרה של 21.5 מיליון שקל ערך נקוב) נסחרת במחיר של כ-15 אגורות לכל 100 אגורות חוב, ואילו אג"ח ב' (היקף סדרה של 127.1 מיליון שקל ע"נ) נסחרת במחיר של 27 אגורות לכל 100 אגורות חוב.

את הנפקת האג"ח הראשונה של החברה בת"א, שבוצעה בקיץ 2014 (סדרה א'), הובילו חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, בניהולו של ארז גולדשמידט, וצמד יועצי ההנפקות רפי ליפא וגל עמית, שבשנה האחרונה חברו להקמת חברת חיתום חדשה - אוריון. הנפקת האג"ח זכתה לדירוג BBB פלוס מצד חברת S&P מעלות.

נציין כי בשנים האחרונות נפרד הבעלים גלעד משותפיו בחברה. תחילה סיכם על פרידה משותפו אסף פיטוסי, שאת מניותיו בחברה רכש בנובמבר 2017 תמורת סכום שלא דווח, מהלך שהעלה את חלקו ל-51% בחברה. חודש לאחר מכן רכש גלעד את יתרת ההחזקות מידי קבוצת אפריל של דדי גולדברגר ואייל יגב תמורת 7.5 מיליון דולר, לתשלום על פני שלוש שנים.