80 מיליון שקל בשלושה שבועות: הסיבוב המופלא של אהרון פרנקל באירונאוטיקס

אם עסקת המכירה של אירונאוטיקס לידי רפאל ואביחי סטולרו אכן תגיע לכדי השלמה לפי שווי של כ-850 מיליון שקל לחברה, איש העסקים אהרון פרנקל צפוי לרשום רווח של קרוב ל-100% על ההשקעה, בתוך פרק זמן של חודשים בודדים

אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין
אהרון פרנקל / צילום: אלי אטקין

אם עסקת המכירה של אירונאוטיקס  לידי רפאל ואביחי סטולרו אכן תגיע לכדי השלמה לפי שווי של כ-850 מיליון שקל (במחיר של 15.64 שקל למניה) לחברה, איש העסקים אהרון פרנקל צפוי לרשום רווח של כ-80 מיליון שקל על השקעתו בחברה.

פרנקל (61), שעיקר פעילותו בתחומי הנדל"ן והתעופה, נכנס להשקעה ראשונית באירונאוטיקס בימים האחרונים של 2018, לאחר שרכש מחברת הביטוח והפיננסים הפניקס את ה"חבילה" (5.5% מההון) שהחזיקה בחברה, במחיר של 8.5 שקלים למניה. מחיר העסקה מול הפניקס, בהיקף של כ-25 מיליון שקל, שיקף פרמיה של 25% על מחיר המניה בבורסה בעת ביצוע העסקה.

במקביל ובימים שלאחר מכן המשיך פרנקל "לאסוף סחורה" בעסקאות גדולות בבורסה ומחוצה לה במחירים של 8.5-9.9 שקלים למניה והגיע להחזקה של 20.3% מהחברה.

בסך הכל השקיע פרנקל 85-90 מיליון שקל ברכישת מניות אירונאוטיקס, כך שאם העסקה אכן תצא לפועל, בסופו של דבר הוא ימכור את ההחזקה בכ-170 מיליון שקל וירשום רווח פנומנלי של כמעט 100% על השקעתו, בפרק זמן קצר של חודשים בודדים. 

מבני-ברק למונקו: מיהו סוכן המטוסים אהרון פרנקל שלוטש עין לאירונאוטיקס?

פרנקל נולד בבני-ברק וגדל במשפחה דתית, הצעיר מבין 3 אחים. את הונו צבר כשכיהן כנציג של יצרניות מטוסים מערביות (בואינג ואיירבוס) במזרח אירופה. כיום הוא הבעלים של קבוצת Loyd's, העוסקת בהשקעות בתחום הנדל"ן, התעופה האזרחית, אנרגיה והייטק. בשנים האחרונות הוא פועל בעיקר בתחום הנדל"ן במערב אירופה, בדגש על השוק הבריטי.

הפיננסייר אביחי סטולרו - מעסקי תחנות דלק ועד לרכישת שלדים בורסאיים

אביחי סטולרו (49) גדל בהרצליה, שירת בצבא כקצין בחיל המודיעין ולאחר שלוש שנים בשירות קבע פרש והחל בפעילות היזמות שלו. את הקריירה העסקית שלו הוא החל בתחומי הנדל"ן ותחנות הדלק בשנות ה-90, עם רכישת נכסי נדל"ן בארה"ב ובמקביל פתח תחנת דלק ולאחר מכן רכש עוד תחנות והגיע להחזקה ב-15 תחנות תדלוק בארץ.

בנוסף, היו לסטולרו בעבר פעילויות בתחומים מגוונים. בין השאר הוא היה פעיל בתחום הביטוח, עמילות מכס ושילוח, שיווק פסולת ברזל מישראל, והייתה בבעלותו חברת ספנות קטנה. זאת, לצד הפעילות מתמשכת בתחום הנדל"ן.

סטולרו נכנס לתודעת המשקיעים בבורסה לפני כ-12 שנים, בעת שרכש 25% מחברת ממ"ן. בשנים שלאחר מכן ועד לתקופה האחרונה הוא היה מעורב בעיקר ברכישה ומכירה של החזקות בשלדים בורסאיים (חברות ציבוריות שנותרו ללא פעילות).

בשנת 2007 היה מעורב סטולרו, באמצעות חברת פסגות מימון פקטורינג, ברכישת קופת הגמל הגדולה בישראל אז, גדיש, וחברת הניהול גמולות, תמורת יותר מ-700 מיליון שקל. פסגות מימון רכשה אז 25% מגדיש ביחד עם בית ההשקעות האמריקני פליינפילד שרכש 60% וקבוצת משקיעים בראשות רוני וייסברג שרכשה את היתרה.

בשנת 2011 ניסתה ענבל אור לבסס את פעילותה (אור סיטי נדל"ן) לתוך השלד הבורסאי מיינרום, שהשליטה בו הייתה בידי סטולרו, רוני יצחקי ויהודה סייג. בין הצדדים כבר נחתם הסכם למכירת השלד לאור בדרך של הקצאת מניות, אולם בהמשך התעוררו חילוקי דעות והעסקה לא יצאה לפועל.

עסקה נוספת שזכתה לסיקור בשנת 2011 הייתה רכישת השליטה (90%) בחברת אס.אר אקורד טכנולוגיות (לשעבר שרם-פודים טכנולוגיות) על ידי סטולרו, יצחק שניידר ומירי לחמני. אקורד טכנולוגיות נרכשה כשהיא נקייה מנכסים והתחייבויות, כלומר כשלד בורסאי.

לסטולרו היו במהלך השנים החזקות נוספות בפסגות מימון, חברה שעסקה בפקטורינג ומימון חוץ בנקאי (פעילותה נוצקה לתוך השלד הבורסאי יסקל), בחברת הנדל"ן אסים שפעלה ברומניה ובולגריה, ובשלדים הבורסאיים אורליין, רודמקו, נור, ועבודי.