מקורבים להנהלת התעשייה האווירית ל"גלובס": "בחברה החליטו לוותר על עסקת אירונאוטיקס"

עפ"י מקורבים להנהלה, המכתב שבו התעקשה החברה לפתוח את מכרז אירונאוטיקס נשלח לפני סגירת העסקה עם רפאל ותג המחיר הגבוה שנקבע לחברה אתמול •  לדבריהם, תג המחיר שהוצמד אתמול לחברה גבוה מדי, לא מדובר במחיר ריאלי וודאי לא במחיר שבו בתעשייה האווירית מעוניינים להילחם • "בחברה לא ישלמו שקל מעל 600 מיליון שקל"

התעשייה האווירית (תע"א) לא מתכוונת להמשיך ולהילחם מול רפאל על העסקה לרכישת יצרנית המל"טים אירונאוטיקס  - כך טוענים מקורבים להנהלת החברה. לדבריהם, תג המחיר שהוצמד אתמול לחברה גבוה מדי, לא מדובר במחיר ריאלי וודאי לא במחיר שבו בתעשייה האווירית מעוניינים להילחם על העסקה.

בהתייחס לפרסומים לפיהם שלחה התעשייה האווירית מכתב ובו דרשה קיום מכרז למכירת החברה, נטען כי המכתב נשלח לפני מספר ימים ולפני שנחתמה העסקה שבה רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו אמורים לרכוש את אירונאוטיקס ב-850 מיליון שקל. לדברי המקורבים מרגע שנחתמה עסקה בתג מחיר כזה הרי שההתנגדות של תע"א איננה רלוונטית עוד מכיוון שממילא לא מדובר בסכום ריאלי לעסקה. "600 מיליון ולא שקל יותר הוא הסכום שתע"א הייתה מוכנה לשלם על העסקה על פי המידע שבידה", אמר ל"גלובס" מקורב להנהלת החברה.

הדברים נאמרים על רקע התהיות שעלו בשוק התעשיות הביטחוניות ביממה האחרונה ובמסגרתן נטען כי התעשייה האווירית לא באמת מעוניינת ברכישת אירונאוטיקס וכי המוטיבציה העיקרית שלה היא לנפח את שווי החברה על מנת לגרום לרפאל לשלם יותר, או לחסום אותה כליל מרכישת החברה.

המקורבים לחברה מכחישים את הטענות האלה וטוענים כי בחברה היו מעוניינים ברכישת יצרנית המל"טים למרות שמדובר בתחום שבו לתע"א התמחות נפרדת מכיוון שאירונאוטיקס מייצרת מל"טים קטנים שבהם אין לתע"א מומחיות. אולם, ברור שהחברה לא יכולה לבצע את העסקה בכל מחיר, ודאי לא בתג המחיר הגבוה שנקבע.

בחודש הקרוב אמורים רפאל ושותפה לעסקה - ואיש העסקים אביחי סטולרו לנהל מגעים בלעדיים להשלמת העסקה כולל בדיקת נאותות.