ענקית הביטקוין ממשיכה להתכווץ: ביטמיין סוגרת את פעילות BTC.com באמסטרדם

כחודש לאחר שסגרה את מרכז הפיתוח ברעננה ופיטרה את כל 23 עובדיו, התחילה ענקית כריית הביטקוין הסינית במהלך לסגירת החברה ההולנדית שלה, שפיתחה את אפליקציית הארנק הדיגיטלי BTC.com ומעסיקה כ-30 עובדים בראשותו של בועז בכר הישראלי

כחודש אחרי סגירתו של מרכז הפיתוח של Bitmain בישראל, שעליה דיווחנו לראשונה ב"גלובס" בתחילת דצמבר, ממשיכה ענקית כריית הביטקוין הסינית להתכווץ: אתמול הודיעה ביטמיין כי התחילה בתהליכי סגירה של פעילותה באמסטרדם, המנוהלת על ידי הישראלי בועז בכר.

במקביל, ביטמיין מקצצת גם את צוותי העובדים שלה בסין, ובהם צוות הפיתוח של חומרה לכריית ביטקוין המבוססת על שבבי ASIC, האחראי בין השאר על מכונות הכרייה Antminer - מותג הדגל של החברה. לפי דיווחים, ביטמיין מתכוונת גם למנות מנכ"ל אחר במקומם של מייסדי החברה, מיקרי גאן וג'יהאן וו הסינים, המשמשים מנכ"לים משותפים שלה.

הקיצוצים בפעילותה של ביטמיין מגיעים לאחר שבשנתיים האחרונות החברה התרחבה בקצב מהיר. בספטמבר האחרון הגישה החברה הסינית תשקיף לפני הנפקה ראשונית של מניות לציבור (IPO) בבורסת הונג קונג.

בתגובה לדיווח על סגירת הפעילות באמסטרדם, מסר אתמול דובר ביטמיין: "כשאנו בונים עסק לטווח ארוך, שהוא בר-קיימא וניתן להרחבה, אנו מבצעים התאמות לצוות ולפעילות שלנו. זה כולל את ההחלטה לסגור את משרדי החברה באמסטרדם ובישראל".

החברה ההולנדית של ביטמיין, שאחראית על פיתוחו והפעלתו של BTC.com - מאגר כריית הביטקוין המרכזי של ביטמיין, וכן על פיתוח הארנק הדיגיטלי תחת אותו מותג, העסיקה צוות של כ-30 עובדים בראשותו של בכר. בביטמיין מציינים כי ארנק BTC.com כבר צבר יותר ממיליון משתמשים ועדיין ממשיך לפעול. הפעילות בהולנד צפויה להיסגר בתוך כחודשיים, וכל עובדי החברה באסמטרדם יפוטרו.

ביטמיין תפטר עובדים גם בארה"ב

כפי שפרסמנו ב"גלובס" בתחילת דצמבר, סגירתו של מרכז הפיתוח של ביטמיין ברעננה היתה כרוכה בפיטורים של 23 עובדים, בראשותו של גדי גליקברג, שניהל את המרכז וכיהן כסגן נשיא ביטמיין העולמית. הפעילות בישראל התמקדה בפיתוח מאגר כריית הביטקוין החדש Connect ופיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI). החברה ציינה אז את הירידה החדה בשוק המטבעות הדיגיטליים בשנה האחרונה כגורם למהלך. הביטקוין (BTC ) נסחר היום (יום ג') במחיר של כ-3,680 דולר, לאחר צניחה של יותר מ-70% בשנה שעברה.

פעילותה של ענקית הביטקוין מתכווצת לא רק בישראל ובהולנד. בסוף השבוע האחרון דווח כי ביטמיין הפסיקה את פעילות כריית הביטקוין שלה באזור רוקדייל שבטקסס, חודשים ספורים לאחר שהחברה הודיעה על הקמת חוות הכרייה החדשה שם, שהיתה אמורה לספק מקומות עבודה ל-400 איש, בהשקעה אדירה של כחצי מיליארד דולר. ביטמיין אישרה את הדיווח על צמצום מספר העובדים שלה באתר רוקדייל ואמרה כי "הקיצוצים בחברה אינם פוסחים על אף מקום". עם זאת, החברה ציינה כי היא אינה נוטשת את הפעילות ברוקדייל.