המשבר בין קשת ורשת נפתר - ומיזוג רשת-עשר יוצא לדרך הערב

הסתיימה דרמת המיזוג: ל"גלובס" נודע כי המשבר בין קשת ורשת נפתר, והצדדים הגיעו להסכמות לגבי הלוגו של חדשות 13 (לשעבר חדשות עשר) • לקראת חצות צפוי יעקב איילון לעלות במהדורת חדשות אחרונה של חדשות עשר - ואז יסתיימו שידורי ערוץ עשר, ותעלה שקופית שמפנה לערוץ 13

יעקב אילון / צילום: איל יצהר
יעקב אילון / צילום: איל יצהר

הסתיימה דרמת המיזוג: ל"גלובס" נודע כי המשבר בין קשת ורשת נפתר בשעה האחרונה (ג'), והצדדים הגיעו להסכמות לגבי הלוגו של חדשות 13 (לשעבר חדשות עשר). ההסכמות בין הצדדים אפשרו את השלמת העסקה (הקלואוזינג) והעברת שטרי הבעלות על חברת החדשות לקשת ורשת, ובפועל השלמת הצעד האחרון שהיה דרוש כדי שהמיזוג ייצא הערב לפועל.

נזכיר כי מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות היה התנאי היחיד שהציבה הממונה על ההגבלים העסקיים בדרך לאישור המיזוג המיוחל. המשא-ומתן בין קשת לרשת ידע עליות וירידות, וכבר כשנדמה היה שהעסקה סגורה, התברר לאחר קבלת אישור המיזוג ממועצת הרשות השנייה כי המשחק נפתח מחדש. למעשה, עד לרגע האחרון נמשכו הדרמות, כשאתמול (ב') טענה קשת כי הלוגו שעוצב לחדשות 13 הוא הטעיה בשל הדמיון הרב שיש לו ללוגו של חדשות 12.

אתמול בערב נפרדו הצדדים ללא פתרון - זאת למרות שהצליחו לגשר על חלק מהפערים. הסוגיה המרכזית שנותרה פתוחה היא הרקע האדום בלוגו של חדשות 13, וכעת נמצא גם לכך פתרון.

לקראת השעה חצות צפוי יעקב אילון, שפתח את שידורי ערוץ 22 ואת שידורי ערוץ עשר, לעלות במהדורת חדשות אחרונה של חדשות עשר - ואז יסתיימו שידורי ערוץ עשר, ותעלה שקופית שמפנה לערוץ 13.

בעוד שעות ספורות אמור מיזוג רשת עם ערוץ עשר להפוך לעובדה מוגמרת, ובהנהלת הערוץ הממוזג נערכים לצעדים אופרטיביים שלא ניתן היה לבצע עד עתה.

במקביל למהלכי המיזוג האחרונים ופתרון המשבר עם קשת, ל"גלובס" נודע כי היום בשעות הצהריים נערכה ישיבה של עובדי ערוץ עשר עם מנכ"ל הערוץ הממוזג, יוסי ורשבסקי, בה הוא הודיע להם כי עובדי הערוץ יקבלו מספר ימי חופש על חשבון החברה, זאת עד לקבלת החלטות בדבר מצבת עובדי החברה הממוזגת. מדובר בעובדי הערוץ בלבד ולא בעובדי חברת החדשות, וההחלטה על רה-ארגון במסגרתו יחוברו שני הערוצים לאחד צפויה להתקבל בתחילת שבוע הבא.

החופש יחל מיום חמישי - היום שלאחר המיזוג, והעובדים יהיו בחופש על חשבון הערוץ עד לגיבוש רשימת המשרות העובדים שיהוו את מצבת כוח-האדם של הערוץ הממוזג. נזכיר כי ערוץ עשר למעשה נסגר, והעובדים שייקלטו מטעמו יעברו לעבוד בבניין רשת 13 ברמת החי"ל בתל-אביב לצד עובדי רשת.

עוד נודע כי למרות שימי החופש שניתנו לעובדים הם על חשבון הערוץ הממוזג, היו לא מעט עובדים שהביעו כעס על הדברים, בין היתר על רקע חוסר הוודאות בה שאפיינה את חייהם במהלך החודשים האחרונים.