יוסי ורשבסקי: "יידרשו עוד זמן רב והשקעות-עתק עד שהחברה הממוזגת תגיע לאיזון"

מנכ"ל רשת 13 פנה לממונה על ההגבלים מיכל הלפרין ולשר התקשורת איוב קרא, לאחר שאיגודי השיווק והפרסום דרשו מהממונה להתערב בעניין עליית מחירי הפרסום בטלוויזיה • דוחה על הסף את הרמז כאילו העלאת מחירי הפרסום של רשת, בסמוך להעלאת מחירי הפרסום של קשת, אינה מקרית

"יידרשו עוד זמן רב והשקעות-עתק עד שהחברה הממוזגת תגיע לאיזון" - כך כותב היום (ה') מנכ"ל רשת 13, יוסי ורשבסקי, לממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, ולשר התקשורת, איוב קרא, במכתב שנועד להבהיר את מהלך העלאת מחירי הפרסום. זאת בעקבות מכתב שנשלח לממונה על-ידי איגודי השיווק והפרסום, שבו התבקשה הממונה להתערב בעניין עליית מחירי הפרסום בטלוויזיה.

במכתבו מתייחס ורשבסקי לתהליך הבדיקה שנעשה במשרד הממונה על ההגבלים העסקיים כדי לאשר את מיזוג רשת עם ערוץ עשר: "רשות התחרות, שזה עתה ביצעה חריש עמוק בשוק הטלוויזיה המסחרית, מודעת היטב למצבן של שתי החברות ערב המיזוג. על רקע זה מוטב היה שהמכתב לא היה נשלח, ובטח שלא בידי שולחיו", הוא כותב. 

ורשבסקי מתייחס למכתב עליו היו חתומים מנכ"לית איגוד השיווק, תלמה בירו, ומנכ"ל איגוד הפרסום, יגאל בראון, שבו הואשמו הערוצים המסחריים כי עשו שימוש נמהר במיזוג והודיעו למשווקים ולפרסומאים, באופן חד-צדדי וכמעט בו-זמנית, על העלאת מחירים משמעותית של עשרות אחוזים במחירי הפרסום בטלוויזיה. "נוצר כאן דואופול חדש, המחייב אתכם שלא לעמוד מנגד אלא להתערב בנושא התערבות דחופה ומיידית", כתבו בירו ובראון.

ורשבסקי דוחה על הסף את הרמז כאילו העלאת מחירי הפרסום של רשת 13, בסמוך להעלאת מחירי הפרסום של קשת, אינה מקרית: "רשת מדיה במתכונת של חברה ממוזגת פעלה באופן עצמאי לחלוטין והציגה ללקוחותיה את תעריפי הפרסום המעודכנים שלה. זהו מהלך מתחייב ומתבקש, בהינתן שמדובר בחברה המורכבת משתי חברות (ערוץ עשר ורשת), שלכל אחת מהן היו התקשרויות שונות עם אותם לקוחות. ונוכח העובדה שבמועד זה מתחדשים הסכמי הפרסום השנתיים".

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות, עוד בטרם יצא המיזוג לדרך, הודיעה קשת על כוונתה להעלות את מחירי הפרסום בכ-10%-15%. עוד חשפנו כי לפני ימים ספורים, כשהמיזוג הפך לעובדה מוגמרת, יישרה רשת קו והודיעה על ייקור זמן הפרסום בערוץ הממוזג בשיעורים דומים. נראה כי לא לחינם בחרו המפרסמים לכתב על המכתב גם את הממונה מיכל הלפרין - יש כאן מסר ברור שאומר לבעלות הרישיון שאמנם יש להן כוח, אבל גם שימוש בכוח דורש התנהלות נבונה, כי בסופו של דבר מי שמשתמש בכוח עודף עלול להיתקל ברגולטור.