אנקיאנו מחדשת את תוכניות ההנפקה בבורסת נאסד"ק

החברה, שמפתחת טיפול לסרטן, צפויה לצאת להנפקה בשבועת הקרובים ולגייס 35 מיליון דולר במחיר השוק • עם השלמת ההנפקה, היא תימחק מן המסחר בתל אביב • גם בריינסוויי תנסה להספיק להנפיק לפני סוף הרבעון

חברת אנקיאנו (לשעבר ביוקנסל), אשר עוסקת בתחום הטיפול בסרטן, הודיעה היום (ה') על פרסום תשקיף פומבי להנפקה בנאסד"ק. על פי ההערכות כוונת החברה לגייס כ-35 מיליון דולר, לפי שווי דומה לזה שבו אנקיאנו  נסחרת היום בתל אביב: 169 מיליון שקל (שהם כ-45 מיליון דולר לפני הכסף).

ההנפקה נדחתה במעט בשל העיצומים בממשלת ארה"ב שמנעו הנפקות חדשות, אולם כעת התוכניות מתחדשות, וזאת גם על רקע תנועה חיובית במדד הביוטק של נאסד"ק ובשוק באופן כללי, לאחר כמה חודשי ירידות. מן הבחינה הזו, ייתכן והשביתה שהוביל טראמפ עשתה להנפקת אנקיאנו טוב. אם אכן ההנפקה תצא לפועל בהצלחה, אנקיאנו תימחק מן המסחר בתל אביב.

חברת כלל ביוטכנולוגיה, המחזיקה ב-30% מאנקיאנו, הנפיקה ב-2018 שתי חברות פורטפוליו, גמידה סל וניאון. גמידה סל נסחרת בתשואה של 75% על מחיר ההנפקה, שבוצעה באוקטובר (במקביל לירידות בשווקים) במחיר נמוך יותר מן התוכניות אך בביקוש יתר. החברה נסחרת לפי שווי של 356 מיליון דולר. ניאון, שהעלתה את מחיר המניה והיקף הגיוס בהנפקה לעומת המתוכנן, נסחרת לפי שווי של 127 מיליון דולר ואיבדה 72% לעומת המחיר בו הונפקה ביוני האחרון. כת"ב מקווה לראות ב-2019 גם את ההנפקה של החברה הבת קדנט, העוסקת בתחום התרופות למחלות פסיכיאטריות.

אנקיאנו פיתחה תרופה לסרטן אשר מורכבת מרעלן (מסוג דיפטריה) וכן מרכיב תרופתי שיודע להתביית על קולטן מסוים בגוף (בשם H19), שכמעט אינו מופיע בתאים בריאים. המוצר המוביל של החברה מיועד לטיפול בסרטן שלפוחית השתן, והוא נמצא לקראת כניסה לשני ניסויי שלב III, אשר עשויים להוביל לאישור. תוצאות מניסוי זה צפויות ברבעון השלישי של 2019.

לאחרונה נכנסה החברה גם לניסוי שלב II, ניסוי רב מרכזי פתוח, גם בתרופה טיפול בסרטן ברירית שלפוחית השתן. אנקיאנו מקווה כי הניסוי הזה יהיה האחרון לפני שיווק, למרות שהוא ניסוי שלב II בלבד, ולא גדול במיוחד. זאת בזכות הסיכוי של התרופה להיות מצילת חיים והיעדר חלופות קיימות בשוק.

הניסוי יערך ב-140 חולים בארה"ב. אחרי גיוס 35 חולים יתפרסמו נתוני ביניים, וממילא תוכל החברה לעקוב אחרי התקדמות הניסוי משום שהוא ניסוי פתוח, ולא מול קבוצת ביקורת סמויה. מנכ"ל החברה פרנק הלוסקה מעריך כי תוצאות הביניים יפורסמו בערך באמצע 2019. לדברי החברה מדובר בשוק של 1.5 מיליארד דולר בשווקים המרכזיים העולם - ארה"ב, אירופה ויפן.

אנקיאנו היא בבעלות כת"ב (30%) קרן שביט קפיטל המשקיעה בחברות לפני הנפקה (13.3%), קרן אדג'ווטר (12.3%), פליסייד (11.8%) ומיטב ד"ש (5%). בקופת החברה 11 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השלישי של 2018.

בתוך כך, חברה נוספת שהגישה את התשקיף שלה למרות העיצומים הייתה בריינסוויי , המפתחת קסדה מגנטית לטיפו בדיכאון והפרעה כפייתית טורדנית, וגם היא נסחרת בתל אביב, לפי שווי של 343 מיליון שקל .