קוואלקום ונצ'רס הובילה השקעה של 10 מיליון דולר בקורטיגו

הסטארט-אפ מפתח מערכות תקשורת אל-חוטיות המתאימה לשימוש במערוכת אוטומטיות תעשייתיות • תמורת הגיוס תשמש להרחבת צוות העובדים

עובדי קורטיגו / צילום: קורטיגו
עובדי קורטיגו / צילום: קורטיגו

חברת הסטארט-אפ קורטיגו (CoreTigo) הישראלית הודיעה היום (ב'), על השלמת סבב גיוס A של 10 מיליון דולר בהובלת קוואלקום ונצ'רס, זרוע ההשקעות של קוואלקום בישראל, וקרן ההשקעות Sierra Ventures מקליפורניה. עוד השתתפו בסבב הקרנות קרדומן קפיטל ומירון קפיטל והמשקיעה הקיימת בחברה, מגמה ונצ'רס. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-12 מיליון דולר.

קורטיגו נוסדה בשנת 2017, על ידי ערן זיגמן, המכהן כמנכ"ל החברה, יחד עם דן וולברג ועופר בלונסקי. כיום החברה משרתת עשרות לקוחות מסביב לעולם, ביניהם Siemens, Balluff ,Hilscher, ומעסיקה 16 עובדים במשרד הממוקם בקדימה-צורן. החברה מסרבת להתייחס לגובה הכנסותיה. בקורטיגו מתכוונים להשתמש בכסף שגוייס כדי לשכור עוד 7 עובדים נוספים בשנה הקרובה, הן בתחום הפיתוח והן עובדי שיווק ומכירות.

קורטיגו מפתחת מערכות תקשורת אל-חוטיות המתאימה לשימוש במערוכת אוטומטיות תעשייתיות. כיום, התקשורת בין מכשירים מחוברים במפעלי תעשייה נעשית בעיקר על גבי תקשורת חוטית, כיוון שתקשורת דרך תקני Bluetooth או WIFI אינה יציבה, בטוחה ואמינה מספיק לצרכים התעשייתיים. הפלטפורמה לחיבור חיישנים ומערכות בקרה שמפתחת החברה, מתבססת על תקשורת אל חוטית מתקןI/O link Wireless, אשר אמורה לאפשר תקשורת אל-חוטית אמינה ויציבה כמו זו החוטית.

ההשקעה של קוואלקום היא אמנם השקעה פיננסית אך כוללת גם אלמנט אסטרטגי, שנובע מהפוטנציאל האפשרי של שילוב הטכנולוגיות של שתי החברות: "הטכנולוגיה של קורטיגו היא בעלת פוטנציאל גדול להשפיע על שוק ה-IOT התעשייתי, יחד עם טכנולוגיות הדור החמישי, 5G, שקוואלקום מפתחת", אמר בועז פאר, דירקטור בקוואלקום ונצ'רס ישראל, בעקבות ההשקעה.

תעודת זהות: CoreTigo 

הקמה: 2017
מייסדים: ערן זיגמן, דן וולברג ועופר בלונסקי.
עובדים: 16
משרד: קדימה-צורן
גיוסי הון: 12 מיליון דולר ב-2 סבבים
משקיעות: קוואלקום ונצ'רס, Sierra Ventures, קרדומן קפיטל, מירון קפיטל ומגמה ונצ'רס.