דפוס חדש? קורנית הציגה רווח רבעוני נמוך מתחזיות האנליסטים, ומנייתה נחלשה ב-3.4%

הרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-8 סנט, בעוד שתחזית האנליסטים הייתה ל-12 סנט • ברמה השנתית החברה עברה מהפסד נקי ב-2017 לרווח של 12.4 מיליון דולר אשתקד • המנכ"ל רונן סמואל: "תנופה מואצת בפעילותנו, שבאה לידי ביטוי במכירות שיא ברבעון הרביעי"

קורנית דיגיטל, יצרנית מערכות הדפוס לתעשיית הטקסטיל, הציגה רווח נמוך מתחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי, ומנייתה נחלשה אתמול (ג') במסחר המאוחר בוול סטריט ב-3.4%, לאחר שבמהלך המסחר היא ירדה ב-4%. קורנית נסחרת בשווי 734 מיליון דולר בנאסד"ק.

קורנית  הציגה ברבעון הרביעי של 2018 צמיחה של 26.2% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל, לרמה של 37.8 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים צמחו ב-27.9% ל-33.5 מיליון דולר וההכנסות משירותים גדלו ב-14.3% ל-4.3 מיליון דולר. החברה עברה מהפסד לרווח נקי של 7 מיליון דולר, כאשר על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים ובהם הטבת מס בסך 5.9 מיליון דולר, הרווח הנקי הסתכם ב-3 מיליון דולר, עלייה של 94.3% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-8 סנט, בעוד שתחזית האנליסטים הייתה ל-12 סנט. בנטרול השפעת כתבי האופציות שקשורים לעסקה שנחתמה עם אמזון ב-2017, החברה עמדה בתחזיות האנליסטים (מדובר בעסקה שנתנה לאמזון אופציות לרכישת עד 8% מקורנית לתקופה של 5 שנים, כשקצב המימוש תלוי בקצב רכישת המוצרים מקורנית).

ברמה השנתית, הכנסות קורנית צמחו ב-24.8% והסתכמו בכ-142 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים היו כ-126 מיליון דולר, צמיחה של 23.3% לעומת 2017, וההכנסות משירותים הגיעו ל-16.6 מיליון דולר, גידול של 37.2%. החברה עברה מהפסד נקי של 2 מיליון דולר ב-2017 לרווח נקי בסך 12.4 מיליון דולר ב-2018, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הנקי הסתכם ב-13.1 מיליון דולר שהם 37 סנט למניה, עלייה של 230% לעומת 2017.

קורנית ייצרה במהלך 2018 תזרים מזומנים של 33.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת, מתוכו 15.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בסוף הרבעון היו לה בקופה כ-128 מיליון דולר.

תחזית החברה לרבעון הראשון דומה לתחזיות השוק. קורנית צופה הכנסות של 36.5-39.5 מיליון דולר - צמיחה של 17%-27% לעומת הרבעון המקביל - עם שיעור רווח תפעולי Non-GAAP של 4%-8%.

"אנו גאים לסכם את שנת 2018 עם תנופה מואצת בפעילותנו, אשר באה לידי ביטוי במכירות שיא ברבעון הרביעי והמשך השיפור ברווחיות", מסר מנכ"ל קורנית, רונן סמואל. "את ההצלחה של השנה החולפת ניתן לייחס ליכולתנו ליישם חדשנות חסרת תקדים במוצרים שלנו, בין היתר באמצעות השקת מערכות HD ושדרוגים. גם במבט קדימה לשנת 2019, החדשנות ממשיכה להיות המנוע העיקרי לצמיחת החברה, עם השקת המערכת החדשה Kornit Atlas, הצוברת תאוצה ומומנטום חיובי, לצד הפתרון Dark Poly הנמצא כעת בבדיקת בטא וצפוי להיות זמין ברבעון השני של 2019. אנו נמשיך להשקיע משאבים רבים במטרה להביא לצמיחה ארוכת טווח, באמצעות יישום אסטרטגיית Go-to-market, לצד השקעה במחקר ופיתוח".