בכירי טבע נעלו את המסחר ב-NYSE על רקע אכזבת הדוחות ונפילת המניה

וגם: פרופ' אהרון צ'חנובר מונה לוועדה המייעצת של חברת הקנאביס פנאקסי

הנהלת טבע נועלת את המסחר/ צילום מסך בורסת NYSE
הנהלת טבע נועלת את המסחר/ צילום מסך בורסת NYSE

ביום רביעי שעבר פרסמה חברת התרופות טבע את הדוחות הכספיים שלה לסיכום 2018, וסיפקה לשוק תחזית מאכזבת ל-2019, שאמורה להיות שנת השפל בחברה. בתגובה, נפלה המניה באותו יום ב-7.7% בבורסת ניו יורק (NYSE). דווקא באותו יום, עם הנפילה החדה במניה ואכזבת המשקיעים מהתחזית, ההנהלה הבכירה של טבע השתתפה בטקס נעילת המסחר ב-NYSE, והמנכ"ל קאר שולץ צלצל בפעמון נעילת המסחר.

בחשבון הטוויטר של הבורסה עלה סרטון קצר ובו בכירי טבע בטקס הנעילה, ובכתובית המלווה את הסרטון נכתב כי "בורסת ניו יורק מקדמת בברכה את טבע החוגגת את פרסום דוחות 2018". נראה כי הנהלת החברה הייתה מעדיפה שגם המניה תצטרף לחגיגה; גם אחרי עלייה של כ-4% ביום שישי, המניה עדיין לא חזרה לרמת המחיר שלפני פרסום הדוחות. שווי השוק של טבע הוא 19.6 מיליארד דולר.

נובל או פורח: פרופ' אהרון צ'חנובר מונה לוועדה המייעצת של חברת הקנאביס פנאקסיה

חברת ייצור ועיבוד מוצרי הקנאביס פנאקסיה, המועמדת למיזוג לתוך השלד הבורסאי הרודיום, הודיעה על מינויו של פרופ' אהרון צ'חנובר כחבר בוועדה המייעצת של החברה. המינוי של צ'חנובר - איש הטכניון וחתן פרס נובל לכימיה - הוא חלק מה"מרדף" של חברות הקנאביס המקומיות אחר דמויות בפרופיל ציבורי גבוה. אולם, בעוד שחברות אחרות העדיפו את אנשי מערכת הביטחון לשעבר, שהם גם בעלי קשרים פיננסיים (רה"מ לשעבר אהוד ברק באינטרקיור, מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן בקנאשור, ומפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו בטוגדר), פנאקסיה מודיעה היום על מינוי איש מדע, לתפקיד מדעי ולא ניהולי.

פרופ' צחנובר (72), זכה בפרס הנובל בכימיה בשנת 2004 עבור מחקרים בתחום מערכת היוביקוויטין - מערכת האחראית על סימון חלבונים בגוף שמזהה אותם ככאלה שהתיישנו או ניזוקו ויש להחליפם. חלבונים המסומנים ביוביקוויטין עוברים את תהליך הפירוק. תהליכים אלה רלוונטיים לכל המערכות בגוף, כולל כאלו המושפעות מקנאביס רפואי.

ד"ר דדי סגל, מייסד ומנכ"ל פנאקסיה, אמר היום כי "כניסתו של מדען בעל שם עולמי מציבה את פנאקסיה ב'ליגה של הגדולים', ומהווה הבעת אמון בחברה ובפעילותה".

פרופ' צ'חנובר מסר כי "אני שמח להצטרף לחברת פארמה למוצרים מבוססי קנאביס רפואי, שחרתה על דגלה חדשנות, עם ידע מבוסס מדע ואימוץ של טכנולוגיות מתקדמות. זוהי הדרך היחידה אותה אני מכיר להשתחרר ממיסטיקה ולהעניק לחולים במגוון מחלות - שאת חלקן עוד לא גילינו אפילו - מענה טיפולי אמיתי המבוסס על קנאביס רפואי".

פנאקסיה היא חברה מקבוצת חברות התרופות והמכשור הרפואי של משפחת סגל. היא הוקמה על ידי ד"ר דדי סגל, ד"ר ערן גולדברג ועו״ד אסי רוטברט, ומהווה את חטיבת הקנאביס של הקבוצה. החברה הקימה מפעל עיבוד מוצרי קנאביס בישראל, שכיום מעבד את המוצרים של רוב המגדלים הגדולים, וכן היא מקימה מפעלי קנאביס בחו"ל.

אהרון צ'חנובר/ צילום: לימור אדרי
 אהרון צ'חנובר/ צילום: לימור אדרי