מכה כואבת לענקית כריית הביטקוין: הפסידה חצי מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2018

לפי מידע שנמסר לאתר Coindesk, ביטמיין הסינית דיווחה על תוצאותיה הכספיות לבורסה לניירות ערך בהונג קונג, שבה היא מתכוונת לבצע הנפקה ראשונה לציבור בספטמבר • החברה מכחישה את הדיווח • הביטקוין נסחר במחיר קרוב ל-4,000 דולר ליחידה, אחרי עלייה של כ-10% בשבוע האחרון

מכונות כריית קריפטו של חברת ביטמיין / צילום: רויטרס
מכונות כריית קריפטו של חברת ביטמיין / צילום: רויטרס

ענקית כריית המטבעות הדיגיטליים Bitmain רשמה הפסד עצום, בהיקף של כ-500 מיליון דולר, ברבעון השלישי של 2018 - כך על פי דיווח שפורסם אתמול (יום ג') באתר CoinDesk, המסקר את תחום הקריפטו.

לפי הדיווח, המידע העדכני על ביטמיין הסינית נמסר באחרונה לבורסה לניירות ערך של הונג קונג (HKEx), שבה מבקשת החברה לבצע הנפקה ראשונית לציבור (IPO) בספטמבר הקרוב. בורסת הונג קונג מחייבת את ביטמיין לדווח על תוצאותיה הכספיות לא יאוחר משישה חודשים לאחר תום התקופה המדווחת.

לפי המידע שנמסר ל-CoinDesk, ההכנסות של ענקית כריית הביטקוין בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הגיעו ליותר מ-3 מיליארד דולר - כלומר, היא הרוויחה כ-500 מיליון דולר באותה תקופה. ביטמיין דיווחה בעבר על הכנסות בהיקף של כמיליארד דולר במחצית הראשונה של 2018, והמידע האחרון מלמד כי החברה רשמה הפסד משוער של כחצי מיליארד דולר ברבעון השלישי.

עם זאת, בהודעה רשמית שפרסמה ביטמיין, החברה הכחישה את המידע שפורסם ב-Coindesk ומסרה כי הוא "אינו נכון". לדברי החברה, היא "תמסור מידע בזמן המתאים, בהתאם לדרישות החוק והתקנות הרלוונטיות".

ביטמיין, שמשרדיה הראשיים נמצאים בבייג'ינג, היא אחת הנפגעות הבולטות מהנפילה של שוק הקריפטו בשנה האחרונה ומדעיכת העניין סביבו. בתקופה האחרונה, כפי שדיווחנו ב"גלובס", סגרה ביטמיין כמה ממרכזי הפעילות שלה בעולם, ובהם מרכזי הפיתוח שהחזיקה בישראל ובהולנד. במרכז הפיתוח שנסגר ברעננה בדצמבר, פיטרה החברה 23 עובדים, בראשותו של גדי גליקברג, שכיהן כסגן נשיא ביטמיין העולמית. באמסטרדם סגרה החברה בחודש שעבר את פעילות הפיתוח של אפליקציית הארנק הדיגיטלי BTC.com ופיטרה כ-30 עובדים בראשותו של בועז בכר הישראלי.

ביטקוין (BTC ), המטבע המוביל בשוק הקריפטו, נסחר היום במחיר קרוב ל-4,000 דולר ליחידה - מחירו הגבוה ביותר מאז 10 בינואר, אחרי עלייה של כ-10% בשבוע האחרון. מחירו הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של כ-70 מיליארד דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. במקום השני בשוק, עם שווי שוק של כ-15 מיליארד דולר, נמצא את'ר (ETH ), המטבע הדיגיטלי של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום. מחיר האת'ר זינק בכ-20% בשבוע האחרון, והוא נסחר היום במחיר של כ-147 דולר ליחידה.