איימן עודה ואחמד טיבי מאחדים רשימות

יו"ר חד"ש ויו"ר תע"ל יכהנו במשותף כיו"ר המפלגה המאוחדת, כשבראש הרשימה יוצב עודה, וטיבי יהיה יו"ר הסיעה בכנסת • העשיריה הראשונה ברשימה תורכב בחלוקה שווה של חמישה נציגים מכל מפלגה

אחמד טיבי / צילום: איל יצהר
אחמד טיבי / צילום: איל יצהר

הסכם של הרגע האחרון הביא לאיחוד חלקי מחדש של שתי המפלגות הבכירות של החברה הערבית, חד"ש ותע"ל. משא ומתן מרתוני בשעות האחרונות בין נציגי שתי המפלגות הביא להסכמה כי איימן עודה ואחמד טיבי יכהנו במשותף כיו"ר המפלגה. בראש הרשימה יוצב עודה, וטיבי יהיה יו"ר הסיעה בכנסת. העשיריה הראשונה ברשימה תורכב בחלוקה שווה של חמישה נציגים מכל מפלגה. לרשימה המאוחדת יקראו רשימת חדש-תעל. 

טיבי כזכור הודיע על עזיבת הרשימה המשותפת בתחילת ינואר על רקע חילוקי דעות עם עודה על ראשות הרשימה ולאור סירוב עודה להגדיל את מספר חברי מפלגתו של טיבי.

בשבוע שעבר גם רע"מ, המפלגה האיסלמית, הודיעה כי היא פורשת מהמשותפת, ובלד הלאומנית הצטרפה אליה. משא ומתן אינטנסיבי של הימים האחרונים,בין השאר, לאחר התערבות של אבו מאזן יו"ר הרשות הפלסטינית, לא הניב תוצאות ואתמול הודיעו רע"מ ובלד על ריצה משותפת שלהן.

חד"ש הודיעה אמש כי תגיש את רשימה לוועדת הבחירות היום אחה"צ אך הותירה פתח לאקט אחרון של הידברות: "חד"ש קוראת למפלגות השותפות לקחת אחריות על הפרויקט הקריטי שנקרא 'הרשימה המשותפת' כדי לשים את מלוא הכוח שלנו במאבק כנגד הימין וכדי לשמור על הייצוג הערבי והדמוקרטי בכנסת", והאקט הזה אכן הוביל לאיחוד עם תע"ל.

טיבי המתבשם מסקרים המעניקים לו 6 חברי כנסת העדיף לרוץ לבד ולהיות עצמאי בקבלת ההחלטות בכנסת, אך נעתר ללחץ של אישי ציבור ערבים וגם של אבו מאזן שקרא לרשימות הערביות להתאחד. טיבי וגם עודה לא פסלו אפשרות של השתתפות בגוש חוסם נגד קואליציה של הימין. טיבי גם נקב במחיר, הרחבת תכנית החומש למגזר הערבי מ-15 מיליארד שקל ל-64 מיליארד שקל וראשות ועדה בכנסת.