מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל בחרו בהצעה של ביג ומגה אור

ניתן האות למכירת אפריקה נכסים בחלקים • נדרשת הסכמת מחזיקי האג"ח של אפריקה נכסים לוותר על זכותם לפירעון מיידי במקרה של העברת שליטה

מחזיקי אגרות החוב של חברת אפריקה ישראל דחו היום את הצעת הסדר החוב המשופר של מוטי בן משה ובחרו למכור את מניות השליטה בחברה הבת אפריקה נכסים לידי קבוצת המשקיעים בראשות החברות ביג ומגה אור.

בהצבעות שנערכו זכתה הצעת קבוצת המשקיעים ברוב מקרב המצביעים בסדרות כ"ו-כ"ז, להם משועבדות כ-51 אחוז ממניות אפריקה נכסים. שתי סדרות אלו העניקו את תמיכתן גם למכירת המניות הלא משועבדות (5%) של אפריקה נכסים, שבידי אפריקה ישראל לידי קבוצת המשקיעים, אולם הצעה זו לא זכתה לרוב בקרב מצביעי סדרה כ"ח הקטנה.

עם זאת תמיכת שתי הסדרות הגדולות במכירת המניות המשועבדות לטובתם מוציאה לדרך את המהלך הראשון למכירת נכסי אפריקה ישראל בחלקים.

יש להדגיש כי השלמת המכירה של המניות המשועבדות מותנית עדיין בהתקיימותם של כמה תנאים, ובראשם הסכמת מחזיקי האגח של אפריקה נכסים לוותר על זכותם לפירעון מיידי במקרה של העברת שליטה בחברה. רכישת המניות המשועבדות תתבצע בתמורה ל-1.248 מיליארד שקל במזומן. במקרה שיימכרו לבסוף גם המניות הלא המשועבדות, תגדל התמורה ל-1.371 מיליארד שקל.