האקזיט של האדריכל סמי טיטו: מכר עם שותפיו את מלון ג'ייקוב סמואל בת"א ב-45 מיליון שקל

טיטו החזיק בלמעלה מ-50% מהמלון שממוקם בפינת הרחובות ארלוזרוב ודיזנגוף • הרוכשת: רשת המלונות פרימה

מלון ג'יקוב סמואל/  צילום: אסף פינצ'וק
מלון ג'יקוב סמואל/ צילום: אסף פינצ'וק

רשת פרימה מלונות רוכשת ב-45 מיליון שקל את מלון הבוטיק ג'ייקוב סמואל שנמצא בפינת הרחובות ארלוזרוב ודיזנגוף בתל-אביב. המלון בן 6 קומות, משתרע על שטח של 1,200 מ"ר, והוא כולל 22 חדרים, כולל חדרי פנטהאוז בקומת הגג. למעלה מ-50% מהבעלות על המלון הייתה בידיו של האדריכל סמי טיטו, שעל שמו קרוי המלון. עמו החזיקו את המלון יורשיו של איש העסקים המנוח יעקב אללוף ושותף נוסף. נראה כי עבור המוכרים מדובר באקזיטה מהיר, היות שהמלון נפתח רק בחודש מאי בשנה שעברה על חורבות "קפה בתיה" המיתולוגי. בקומת הכניסה שלו ממוקמת כיום מסעדת "קפה פופולר" של השף אבי ביטון, כשל"גלובס" נודע כי המסעדה תמשיך לשכור את הנכס מפרימה שמפעילה בשלושה ממלונותיה בתל-אביב מסעדות שף אחרות.

מלונות פרימה הנוספים בתל-אביב כוללים את מלון פרימה ברחוב הירקון ובו 63 חדרים, מלון פרימה סיטי המונה 103 חדרים שממוקם ברחוב מאפו, ומלון Hotel 75 ברחוב אלנבי - מלון שהוקם על חורבות מרפאת הכללית אחרי רכישת הנכס מהכללית. עם השלמת העסקה תמנה רשת פרימה 15 מלונות בפריסה ארצית. פרימה היא רשת פרטית שהוקמה בשנות ה-90 ונמצאת בבעלות משפחת מוסקוביץ' מניו-יורק. 

"זה פרויקט שעלה כרעיון של שלושה חברים. לקחנו את הבניין בתחילה במטרה לבנות בניין מגורים", אמר טיטו היום ל"גלובס". "הבנו שיש לנו לוקיישן מעולה לצד העובדה שהביקוש למלונות בוטיק בתל-אביב גדל. בשונה ממלונות אחרת שאני מעצב, התהליך כאן היה שונה. משום שכאן הייתי כמעצב וכיזם. תכננתי בתי מלון בארץ ובעולם - להיות גם היזם זה אחרת, במובן של לשקול היטב כל החלטה. נתתי פה יותר דרור למחשבות העיצוב. לא חסכנו בהוצאות ויצרנו מבנה שמביא את אירופה הקלאסית לתל-אביב. השתעשענו במחשבה של לנהל בעצמנו אבל אחרי שיעקב שהיה אמור לעסוק בצד של הניהול הלך לעולמו, מאיה בתי לקחה את הנושא הזה תחתיה, עד שפרימה נכנסו לתמונה. זו הייתה הרפתקה מעניינת ויש לנו רגשות מעורבים למסור את הבייבי שלנו"

מנכ"ל רשת פרימה מלונות, אבי דור מסר כי, "תל-אביב בשונה ממוקדי נופש אחרים, דוגמת אילת וים המלח, מזמנת אליה יותר תיירים מאשר נופשים ישראליים. מספר התיירים הלנים בתל-אביב גדל בשנים האחרונות, ובהתאם גם פרימה שמה את הדגש על הרחבת הפעילות בירושלים ובתל-אביב שהם שני העוגנים החזקים בתיירות הנכנסת ואין לנו ספק שהם ימשיכו להיות כאלה", אומר דור ומציין "במקומות שיש להם ערך תיירותי - אנחנו נהיה". לדבריו תוכנית ההרחבה של פרימה בירושלים ובתל-אביב כוללת במקביל הקמה של בתי מלון חדשים והיא מתכוננת לתקופה הקרובה.