אדלר-חומסקי מאבד את תקציב שטראוס לבאומן-בר-ריבנאי

שטראוס, המפרסמת הגדולה בישראל, מרכזת את תקציב הפרסום שלה במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי • אדלר-חומסקי צפוי להפסיד תקציב של למעלה מ-50 מיליון שקל • תקציב המדיה יישאר בחברת יוניון

דרמה גדולה בענף הפרסום: שטראוס, המפרסמת הגדולה בישראל, מרכזת את תקציב הפרסום שלה במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. אדלר-חומסקי, משרד הפרסום הגדול השני של הקבוצה, צפוי להפסיד תקציב של למעלה מ-50 מיליון שקל - היקף של משרד בינוני גדול.

כפי שנחשף ב"גלובס", שטראוס הוציאה למכרז פרסום את כלל תקציב הפרסום שלה מתוך מטרה שרק אחד משניהם יטפל בסופו של דבר בכלל המותגים. מדובר במכרז רק על ניהול האסטרטגיה והקרייאטיב: שטראוס ממשיכה לשמור על ההפרדה בין הקריאייטיב למדיה, ותקציב המדיה שלה ישאר בחברת המדיה יוניון.

המהלך משאיר בסופו של דבר את באומן-בר-ריבנאי עם תקציב עצום, אך מודל ההתקשרות של שטראוס עם המשרד ישתנה באופן משמעותי: התשלום עבור השירותים יהיה תשלום חודשי (ריטיינר) שיכלול בתוכו את כל העבודה על המותג - אונליין ואופליין מתוך הסתכלות הוליסטית. בפועל יורכב מערך הפרסום של שטראוס מהרבעון השני של 2019 ממשרד פרסום אחד גדול, ולצדו יפעלו ספקי פרסום מתמחים כמו מנצ' או ליאו ברנט, שהצטרפו למערך הפרסום של החברה רק השנה ויכולים לתת מענה למותגים הקטנים יותר.

המהלך צופן בחובו פוטנציאל התייעלות פיננסית עבור שטראוס אבל גם משקף את אחד האתגרים המשמעותיים עימם מתמודדות החברות הגדולות בעידן הדיגיטלי: הצורך לבצע קפיצת מדרגה והתאמות מקצועיות בליווי המותגים השונים. נראה כי בשטראוס בחרו לאמץ מודל עבודה המבוסס על צרכים ולא חטיבות כפי שהיה עד עתה. עד היום הייתה החלוקה בתקציבי הפרסום בין המשרדים מבוססת על-פי שיוך החטיבה העסקית.

מערך הפרסום של שטראוס מנה עד כה שני משרדי פרסום עיקריים: אדלר-חומסקי, שהחזיק בתקציב המחלבות וחטיבת המלוחים; ובאומן-בר-ריבנאי, שטיפל בתקציב חטיבות המתוקים, הסלטים ומחלבת יטבתה.