הרב הראשי של ארגנטינה הותקף באכזריות בביתו - ונפצע קשה

הרב גבריאל דוידוביץ' הותקף ע"י אלמונים שפרצו אתמול לביתו, ומאז נמצא באשפוז בבית החולים • יו"ר הקונגרס היהודי העולמי: "סומכים על הרשויות שיירדו לשורש העניין" • תקרית זו מצטרפת לגל של אירועים אנטישמיים המתרחשים בחודשים האחרונים ברחבי העולם

צלבי קרס בבית קברות יהודי / צילום: רויטרס
צלבי קרס בבית קברות יהודי / צילום: רויטרס

הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארגנטינה, הותקף אמש (ב') באכזריות על ידי אלמונים שפרצו לביתו שבבואנו איירס, ופונה לבית החולים במצב קשה. הרב דוידוביץ' משמש כרב הקהילה היהודית בארגנטינה משנת 2013.

"הקונגרס היהודי העולמי מזועזע מהמתקפה האכזרית כנגד הרב גבריאל דוידוביץ'", אמר סגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר. לדבריו, "הרב ואשתו נפצעו באופן קשה, ונראה כי התוקפים התכוננו לכך מראש. במהלך המתקפה, התוקפים ציינו את היותו יהודי ואמרו כי הם יודעים שהוא רב, עובדה מדאיגה שמעלה חששות כבדים".

עוד הוסיף זינגר, כי "אנחנו אסירי תודה לרשויות בבואנוס אירס על הטיפול במקרה במלוא החומרה הנדרשת. זה עוד לא ברור אם זו היתה תקרית אנטישמית או מתקפה פלילית ברברית, ואנחנו סומכים על הרשויות שירדו לשורש העניין".

התקרית בארגנטינה באה על רקע עלייה ניכרת בהיקף האירועים האנטישמיים ברחבי העולם. בשישי האחרון התגלו צלבי קרס וכתובות נאצה על מבנים באמסטרדם, הולנד. על פי החשד, האחראים לריסוס הכתובות האנטישמיות הם אוהדים של קבוצת הכדורגל דן האג ההולנדית שהשחיתו מבנים לקראת משחק בליגה ההולנדית שנערך בראשון, בינה לבין קבוצת הכדורגל אייאקס מאמסטרדם.

ביום שלישי שעבר, כ-80 קברים בבית קברות יהודי במזרח צרפת הושחתו ורוססו בצלבי קרס וסיסמאות אנטישמיות. הנזק התגלה בבית קברות בעיירה קווזנהיים, שבאזור שטרסבורג, על ידי הרשויות.

"זה הולך וחוזר, כמו בכל מקום", אמר לוואלה! NEWS הרב מנחם דנאוו על גל האנטישמיות האחרון שפוקד את צרפת, בה חיה הקהילה היהודית הגדולה ביותר באירופה. "התחושות לא טובות כי אנחנו מרגישים שהאנטישמיות חוזרת, אבל זה ככה זה כל הזמן". הוא אמר כי לא כולם סבורים שההפגנות עוזרות. "צריך לנקוט צעדים רציניים יותר", אמר. לדבריו, כולם התרגלו כבר להשחתת קברים, כפי שקרה בעיירה הסמוכה לשטרסבורג ביום שני, שעות לפני ההפגנות. "אנחנו מבינים שבממשלה מתחילים להזיז דברים".