עוצמה יהודית מבקשת לפסול את חד"ש ותע"ל: תומכים בטרור

את העתירה לוועדת הבחירות המרכזית הגישו הבוקר ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר, לפיה דבריהם של חברי חד"ש ותע"ל שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ותומכים במאבק של ארגוני טרור • אתמול הגישו מרצ וכחול לבן פנייה דומה לוועדת הבחירות - נגד עוצמה יהודית

איימן עודה / צילום: איל יצהר
איימן עודה / צילום: איל יצהר

עוצמה יהודית הגישה בקשה לפסילת הרשימות חד"ש ותע"ל: הנימוק, מפלגות אלה שוללות את קיומה של המדינה כמדינה יהודית ותומכות בטרור. את העתירה לוועדת הבחירות המרכזית הגישו הבוקר ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר ובכותרתה נכתב כי יש לפסול את הרשימה מריצה לכנסת לאור ההתבטאויות והמעשים של חברי הרשימה ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ותומכים במאבק של ארגוני הטרור נגד מדינת ישראל. זאת לאחר שאתמול הגישו מרצ וכחול לבן פנייה לוועדת הבחירות לפסול את עוצמה יהודית.

כך לדוגמא באשר לשלילת קיומה של המדינה היהודית מובאים דבריו של חבר הכנסת אחמד טיבי שאישר בערוץ הכנסת כי הוא וחבריו לא מכירים במדינת ישראל כמדינה היהודית, דבריו של טיבי לעיתון הארץ לפיהם בכוונתו לבטל את מגילת העצמאות, לשנות את הדגל וההמנון של המדינה, ולבטל את יום הזיכרון ויום העצמאות ודבריו של מועמד חד"ש עופר כסיף לערוץ חיזבאללה בו טען כי ישראל והתנועה הציונית הם מבחינתו אויבים.

באשר לתמיכת הרשימה בארגוני הטרור מובאים בעתירה אמירות רבות של חבריה הרשימות חד"ש - תע"ל. כך לדוגמא מובאים דבריו של עופר כסיף שאמר בריאיון לאתר הארץ כי פגיעה בחיילים אינה טרור, דבריו של אחמד טיבי ולפיהם המחבלים השהידים הם לא מחבלים אלא 'שיא התפארת', הגינוי של מפלגת חד"ש להכרזת הליגה הערבית על חיזבאללה כארגון טרור, וטענותיה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן לפיהם צה"ל רוצח פלסטינים בעזה בכוונה תחילה, ממשלת ישראל מבצעת טרור בעזה וכי חמאס הוא לא ארגון טרור.

בעוצמה יהודית טוענים כי במקרה של רשימת חד"ש - תע"ל לא מדובר רק בהתבטאויות אלא גם במעשים אקטיביים. בעניין הזה מפנים בעוצמה יהודית לעובדה כי עודה נפגש עם אסירים רוצחי יהודים הכלואים בישראל ובין היתר עם אחמד סעדאת מתכנן רצח השר רחבעם זאבי ועם מרוואן ברגותי עליו כתב עודה כי הוא שותף לו בעמדותיו והוא לא טרוריסט אלא לוחם חופש.. עוד טוענים בעוצמה יהודית כי חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן הפגינה נגד פעולות צה"ל בסוריה וסירבה לכנס דיון על חיילות בצה"ל בתפקידה כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה וטענה כי זה לא על סדר יומה.

השניים, בן ארי ובן גביר מאשרים למעשה כי מדובר בתגובה על בקשת הפסילה שלהם על ידי מרצ, בקשה שבה תמכו גם מפלגת העבודה וגם כחול-לבן. לדבריהם, השמאל מנהל מסע של צביעות המבקש לפסול את מי שאוהב את חיילי צהל, המדינה ועם ישראל ומנגד נאלם דום כאשר תומכי טרור יושבים שנים רבות בכנסת.

חד"ש תע"ל בתגובה להגשת הפסילה שהגישו בעוצמה יהודית: "מביש שחבורת בריונים גזענים פשיסטים מעזים להעביר ביקורת על רשימות שחרטו על דגלן ערכים של שלום, שוויון וצדק, בעוד הם עצמם, חברי 'עוצמה יהודית' קוראים לטוהר הגזע, עליונות יהודית, טרנספר וטיהור אתני ממש כמו הקו קלוקס קלאן בארה"ב. מדובר בסך הכל בפאניקה בימין בעקבות איבוד השלטון, ויש להם סיבה לפחד. אנחנו נמשיך לעבוד למען הציבור".