מצטרף לאייל ברקוביץ': איש העסקים טוני לוי ישקיע 4 מיליון דולר בחברת הקורקינטים השיתופיים LEO

לוי, איש עסקים ישראלי המתגורר ביפן, מצטרף לכדורגלן העבר אייל ברקוביץ', למשנה למנכ"ל פוקס אלעד ורד ולמשקיעים פרטיים נוספים • כניסתו של לוי תסייע ל-LEO לחדור למדינות אסיה

טוני לוי, איש העסקים הישראלי המתגורר ביפן, ישקיע 4 מיליון דולר בחברת הקורקינטים השיתופיים LEO - כך נודע ל"גלובס". ההשקעה תעניק ללוי 10% מהחברה, לפי שווי של 40 מיליון דולר. עוד שותפים בחברה כדורגלן העבר אייל ברקוביץ'מחזיק 5%); משווקת הקורקינטים Inokim שבבעלות האחים כפיר ודרור בן-שושן (65%); אלעד ורד, המשנה למנכ"ל קבוצת פוקס (15%); ומשקיעים פרטיים (5%). 

כניסתו של לוי תסייע ל-LEO לחדור למדינות אסיה. לוי, שהגיע ליפן לפני כ-20 שנה, מחזיק כיום ברשת תכשיטים גדולה בשם Bless המונה עשרות סניפים במדינה, שימש כזכיין הראשי של ללין ביפן ומחזיק כיום ב-30% מהרשת במדינה (לאחר שמכר את חלקו בכ-32 מיליון דולר), וברשותו נכסי נדל"ן מגוונים.

ב-15 במארס צפויה LEO לפרוס את הקורקינטים הראשונים שלה בישראל ולהצטרף לשחקניות הבינלאומיות שכבר מציעות קורקינטים להשכרה לפי שימוש - החברות האמריקאיות Bird ו-Lime וחברת Wind הגרמנית. ההרצה של ליאו תחל בתל-אביב, וחודש לאחר מכן, באפריל, היא תתרחב לרמת-גן, חיפה, הרצליה, ירושלים ואילת. בנוסף למיקוד הצפוי באסיה, לחברה יש הסכמים חתומים עם שותפים מקומיים באוסטרליה, בגרמניה, בספרד ובצרפת.

בדומה למתחרים, עלות ההשכרה של קורקינט תעמוד על 5 שקלים לכל שימוש, בנוסף לחצי שקל לכל דקת רכיבה. הקורקינטים יהיו זמינים 24 שעות ביממה, כשחידוש מעניין הוא שעל כל כלי תושאר קסדה לשימוש הרוכב (כולל כובע חד-פעמי לשים תחתיה). הרוכבים יוכלו להזמין דרך האפליקציה קסדות ואפודים זוהרים שיישלחו לביתם.

בעתיד מתכוונת LEO להרחיב את שירותיה באמצעות השכרה של אופניים חשמליים שפותחו על-ידי החברה בהתאמה לענף השיתופי, עם צמיגים רחבים וניסיונות מרובים לבלימה בתנאי שטח קשים.