לפיד עקץ את האלופה במיל' ברביבאי, ואחר כך התנצל בטוויטר

יאיר לפיד התלוצץ אתמול על חשבון האלופה במיל' אורנה ברביבאי, אחת משתי נשים בודדות בעשירייה הראשונה של רשימתו, ואמר "מעט נשים והן גם לא ממושמעות" • הבוקר הגיעה התנצלות בציוץ בטוויטר

האלופה במיל' אורנה ברביבאי ויאיר לפיד
האלופה במיל' אורנה ברביבאי ויאיר לפיד

הבוקר התייחס יאיר לפיד, הנמצא גם הוא בסיור בצפון הארץ של רשימת כחול לבן לבדיחה הלא מוצלחת שלו אתמול, כאשר קרא לאלופה במיל' אורנה ברביבאי "אישה לא ממושמעת". הבוקר השניים הצטלמו חבוקים, ולפיד העלה את הציוץ הבא:

אתמול התלוצץ לפיד בפני הקהל בכנס בחירות של רשימת כחול לבן, והפנה כלפי ברביבאי בקשה שתקום ותציג עצמה לקהל. משברביבאי לא שיתפה פעולה אמר לפיד: "מעט נשים וגם הן לא ממושמעות".

חבר מפלגתו של כחלון, נדב שינברגר צייץ את הדברים:

כעבור כשעה צייץ לפיד התנצלות מטעמו:

לפני שנה בלבד, לקראת יום האישה הבינלאומי התחייב משה יעלון שיציב ברשימה שלו לכנסת 50% נשים, אך בדיעבד הציוץ שלו אז היה אך ורק מן השפה לחוץ כאשר המפלגה שלו, תל"ם שיבצה אישה אחת בלבד לצד 7 גברים והרשימה שאליה חבר - כחול לבן - דחקה נשים הרחק מחוץ לעשירייה הראשונה.

אך ההתנצלות של לפיד לא מצליחה למחוק את הרושם המאכזב שעולה מהרכבת רשימת כחול לבן עם 2 נשים בלבד בעשירייה הראשונה. את מהלך המו"מ בין ארבעת מובילי המפלגה, ערכו וניהלו גברים בלבד, ואף אחד מהם, ככל הנראה, לא גילה עניין רב בנושא המגדרי. על הנקודות הללו בדיוק בונה ח"כ אורלי לוי אבקסיס כאשר היא מקווה למשוך לכיוון שלה קולות נשים מן המרכז הפוליטי.