היסטוריה: טיסה בינלאומית ראשונה בשדה התעופה רמון

חברת הלואו קוסט ריאנאייר היא שחנכה את מערך הטיסות הבינלאומיות בשדה התעופה רמון: מטוס של החברה נחת ברמון היום אחר-הצהריים, והוא ימריא מרמון בחזרה לפראג; זמן קצר לאחר מכן טיסה נוספת של ריאנאייר תמריא לפוזנן

נחיתה של טיסה בינלאומית ראשונה בשדה התעופה רמון / צילום: רפי פלד, דוברות רש"ת
נחיתה של טיסה בינלאומית ראשונה בשדה התעופה רמון / צילום: רפי פלד, דוברות רש"ת

חברת הלואו קוסט ריאנאייר היא שחנכה את מערך הטיסות הבינלאומיות בשדה התעופה רמון. מטוס של החברה נחת ברמון היום (ב') אחר-הצהריים, והוא ימריא מרמון בחזרה לפראג. זמן קצר לאחר מכן טיסה נוספת של ריאנאייר תמריא לפוזנן.

הטיסות הבינלאומיות מצטרפות לטיסות הפנים של ישראייר ושל ארקיע, שבהדרגה עוברות לשדה התעופה רמון לאור הסגירה הקרבה של נמל התעופה באילת ב-18 במרץ.

בשלב זה מופעלים שאטלים של רשות שדות התעופה לרשות הנוסעים מנמל התעופה באילת ואליו מנמל התעופה רמון. השאטלים פועלים בתדירות של 15 דקות.

הטיסות הבינלאומיות שמבוצעות מאירופה, כיום לנמל התעופה עובדה, יועתקו בהדרגה לנמל התעופה רמון, עד להשלמת המהלך ב-2 באפריל.

הנוחתים בנמל התעופה רמון נמצאים במרחק של 20 ק"מ ממרכז אילת. את הנסיעה הם יכולים לעשות באמצעות שאטלים, מוניות (כ-100 שקל לכיוון) ואוטובוסים (כ-4 שקלים לנסיעה) שלא פועלים בשבת.

שדה התעופה רמון אמור לשרת בשיא פעילותו תנועה של 4.5 מיליון נוסעים. בבניית השדה הושקע סכום העומד על 1.7 מיליארד שקל.

לדברי שר התחבורה ישראל כ"ץ, שדה התעופה רמון ישמש את התעופה הבינלאומית והפנים-ארצית לדרומה של המדינה ויחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה. לדבריו, הנמל ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל ושדה אלטרנטיבי לנתב"ג בשעת חירום.

"שמי אילת והנגב נפתחים לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמיים הפתוחים', שהובילה לתחרות ולהורדה דרמטית של מחירי הטיסות וכן לגידול עצום במספר הנוסעים - יותר מ-22 מיליון נוסעים בשנה החולפת, לעומת כ-10 מיליון נוסעים בלבד בשנת 2009, כשהיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים".

חברת התעופה הנוחתות ברמון פטורות מתשלום אגרות נחיתה, כשהחברות הבינלאומיות נהנות ממענק של 60 אירו לכל נוסע שטס עמן, תייר או ישראלי.