אי.בי.אי מקימה שתי קרנות חדשות בתחום הקנאביס – אחת מהן תתמקד בחברות ישראליות

הקרן שתתמקד בפעילות קנאביס בישראל תפעל לגייס עד 150 מיליון שקל, ותשקיע בכל החברות העומדות בקריטריונים במשקל שווה, ללא בחירה אקטיבית • הקרן השנייה תשקיע בפעילות קנאביס בחו"ל לצד פעילות בארץ, ותבחר את השקעותיה באופן אקטיבי, לפחות 50% בתחום ולפחות 20% בחברות ישראליות

אי.בי.אי (IBI) קרנות נאמנות הודיעה על הקמת שתי קרנות נאמנות חדשות בתחום הקנאביס, אשר אחת מהן תהיה הקרן הראשונה בעולם הממוקדת בחברות קנאביס ישראליות או בעלות זיקה ישראלית. הקרן הזו תפעל לגייס עד 150 מיליון שקל, ותשקיע בכל החברות העומדות בקריטריונים במשקל שווה, ללא בחירה אקטיבית.

על פי תשקיף, הקרן תשקיע בחברות בעלות פעילות משמעותית לתחום הקנאביס, המוגדרת כ: הסכם מחייב או מזכר הבנות לגבי כניסה לתחום הקנאביס או ביצעה פעילות מימון בתחום הקנאביס או עתידה לפעול באופן משמעותי בתחום הקנאביס על פי תשקיף שפרסמה. ניסוח זה מסנן מן הקרן חברות אשר הודיעו על כוונתן לפעול בתחום הקנאביס אך טרם הוציאו זאת לפועל באופן כלשהו. הקרן לא תמשיך להחזיק בחברות אם הן תחדלנה מלפעול בתחום הקנאביס. מנהל הקרן הוא שי סספורטס. 

הקרן השנייה תשקיע בפעילות קנאביס בחו"ל לצד פעילות בארץ. הפעם מדובר בקרן מנוהלת, שתבחר את השקעותיה באופן אקטיבי, לפחות 50% בתחום הקנאביס ולפחות 20% בחברות קנאביס ישראליות.

אי.בי.אי כבר מנהלת שתי קרנות העוקבות אחרי מדדי קנאביס בצפון אמריקה, אחת בנטרול שער הדולר והשנייה ללא נטרול. לחברת איילון קרן מנוהלת בתחום הקנאביס, ול"סלע השקעות" ישנה קרן מנוהלת על ידי "נישות עדן אסטרטגיה ומחקר" המבצעת את האנליזה עבור הקרן.

תשואת הקרן מנוטרלת הדולר של אי.בי.אי. מעת השקתה במאי האחרון הייתה 19% ומתחילת השנה - 52%. הקרן שאינה מנטרלת את הדולר רשמה תשואה של 15% מאז השקתה ביוני האחרון ו-46% מתחילת השנה. קרן איילון המנוהלת רשמה תשואה של 29% מהשקתה ביוני 2018 וכ-43% מתחילת השנה. סלע קנאביס שהושקה בנובמבר, עשתה מאז ההשקה תשואה של 5%, ו-55% מתחילת השנה. מדד הקנאביס של צפון אמריקה רשם מתחילת השנה תשואה של 39%, כך שכל הקרנות הישראליות ניצחו אותו.