אחרי האשמת ההטרדה המינית נגד גנץ: יועצה של מירי רגב מסיים את תפקידו

אלי סבתי ל"גלובס": "היו לי שנתיים מאתגרות ומעניינות לצידה של השרה; זו עבודה שוחקת, ואני זקוק לריענון וחישוב מסלול מחדש" • רגב: "סבתי יסיים את תפקידו כדובר רק לאחר הבחירות; ביקשתי שיישאר עד אחרי הבחירות, ואני מודה לו על שהסכים"

אלי סבתי ומירי רגב / צילום: אלי סבתי
אלי סבתי ומירי רגב / צילום: אלי סבתי

על רקע פרסום פרשיית נאוה ג'ייקובס והתגובה הפומבית של אלי סבתי, יועץ התקשורת של השרה מירי רגב, הוחלט לסיים את תפקידו של סבתי בלשכת שרת התרבות והספורט.

סבתי ליווה את השרה רגב במשך שנתיים וחצי במהלך כהונתה כשרת התרבות והספורט, לרבות ייעוץ תקשורתי וליווי נסיעותיה בארץ ובעולם. 

אלי סבתי ומירי רגב / קרדיט: אלי סבתי
 אלי סבתי ומירי רגב / קרדיט: אלי סבתי

לפני כשבוע פרסמה טל שלו מוואלה כי התגובה הפומבית של סבתי בעמוד הפייסבוק של בני גנץ חשפה את הקשר בין לשכת רגב לבין ג'ייקובס. לפי הפרסום, אנשי לשכתה של רגב היו בקשר בחודש האחרון עם נאוה ג'ייקובס, ישראלית המתגוררת בניו-יורק, אשר העלתה פוסט בפייסבוק בו טענה כי גנץ חשף את עצמו בפניה כאשר הייתה נערה בת 14 בבית הספר הכפר הירוק (גנץ היה תלמיד בוגר ממנה, לפי אותו הסטטוס).

אחרי הפרסום הגיש גנץ תביעת לשון הרע נגד ג'ייקובס על סך 500 אלף שקל בבית המשפט השלום בתל-אביב. בתביעה ציין גנץ כי מדובר בפרסום "שקרי, בדוי וכוזב"; כי ג'ייקובס פעלה בשליחות או בסיוע גורמים פוליטיים בעלי עניין להכפיש ולבזות את גנץ; וכי על-פי פרסומים בתקשורת, גורמים בקרבת אישיות פוליטית עמדו עמה בקשר לפני הפרסום הכוזב ופעלו לסייע לה להפיץ את "סיפורה" לאחר מכן. גנץ הוסיף כי עיון בטקסט שפורסם אף מראה כי מדובר ב"טקסט שעובד ובושל על-ידי גורם חיצוני בעל עניין".

ב-31 בינואר 2019 כתב סבתי תגובה לפוסט של חוסן לישראל בפייסבוק: "אגב: ממש בקרוב, מי חשף את איבר מינו מול בנות בכפר הירוק?" - דבר המעיד כי סבתי ידע מראש על כך שהולכת להיחשף האשמה כזו.

רגב לא הכחישה שהייתה פנייה אליה, אך הוסיפה כי תוכן הפנייה היה מהימן בעיניה, וכי היא ניסתה לסייע לג'ייקובס, כפי שהייתה מסייעת לאחרות. יחד עם זאת, העובדה שחלפו חודשים והיכרות לשכת רגב עם ג'ייקובס הייתה סביב אירועי חגיגות שנות ה-70 למדינה, והתזמון הפוליטי גרם לצוות של גנץ לתקוף את הליכוד על כך שמדובר במתקפה פוליטית מאורגנת ומתוזמנת.

בהודעת התגובה הרשמית של רגב, אחרי שהתפרסם הקשר בין אנשי הצוות שלה לג'ייקובס, נכתב: "השרה רגב לא שוחחה איתה והשיבה לה באמצעות העוזרת שלה, כי עם כל הצער והכאב שבדבר היא מציעה לה לפנות בתלונה לרשויות החוק.

"ג'ייקובס ביקשה מעוזרת השרה שתחבר לה עיתונאית מחדשות 12 כדי לשטוח באוזניה את סיפורה האישי, וכך היה. העוזרת ביצעה את החיבור לכתבת החדשות, ומכאן השיח והטיפול בסוגיה נעשה באופן ישיר בין הכתבת לג'יקובס בלבד".

במפלגת כחול לבן הגיבו בזמן אמת לחשיפת הקשר בין לשכת רגב לבין ג'ייקובס. "זה מחייב חקירה פלילית, זו עלילת-דם העושה שימוש בקורבנות הטרדה מינית כדי לטפול תלונת-שווא", הם אמרו. 

אלי סבתי מסר: "השנתיים וחצי האחרונות לצד השרה מירי רגב היו מאתגרות ומעניינות - תקופה של עשייה משמעותית לתרבות ולספורט הישראלי. זה לא סוד שעבודה רבה מסביב לשעון ובתקופה לא קצרה שוחקת לעתים, ואנו זקוקים לריענון ולחישוב מסלול מחדש, בעיקר בחיים האישיים.

"אני מודה לשרה רגב שנתנה לי את אחת הבמות הנחשקות ביותר בפוליטיקה הישראלית - הפקולטה לדוברות ולהסברה. מודה לה על תקופה נהדרת שהייתה הרבה מעבר לעבודה. החום וההון האנושי חשובים לא פחות, והם היו האבן השואבת של העבודה המשותפת. אני בטוח שדרכינו עוד יצטלבו בעתיד".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה בתגובה: "אלי סבתי יסיים את תפקידו כדובר לאחר הבחירות לכנסת. סבתי הוא דובר מצוין, שבמשך שנתיים וחצי עשה את עבודתו במקצועיות רבה, ועליה אעיד אני וגם רבים אחרים.

"עוד לפני קביעת מועד הפריימריז של מפלגת הליכוד, סבתי ביקש להתרענן מעט, אך ביקשתי ממנו להישאר בתפקידו עד לאחר הבחירות, ואני מודה לו שהוא הסכים לכך. אני מודה לו גם על התרומה המקצועית הרבה שלו במשך תקופת עבודתו הארוכה".