דיור מוגן | פודקאסט

הכירו את הנכד שמממן לסבתא דיור מוגן עם בתים באמריקה

אלון נדיבי ומשפחתו קנו בית להשקעה בפלורידה ב-400 אלף שקל • עם הידע העצום שרכשו הגיעו השקעות נוספות שכללו בתים לסבתא שממנים עבורה את הדיור המוגן • כמה בתים אפשר לקנות באמריקה? • פרק נוסף בסדרת הפודקאסטים "כסף בקיר" • האזינו

אלון נדיבי / צילום: איל יצהר, גלובס
אלון נדיבי / צילום: איל יצהר, גלובס

"אבא שלי תמיד חשב שלהשקיע בארה"ב זה רעיון טוב" מספר אלון נדיבי, כלכלן במקצועו מקריית אונו, שיחד עם משפחתו קשרו רומן פיננסי עם פלורידה וכיום הם מנהלים שם 19 נכסים, שנרכשו להשקעה. חלקם שלהם, חלקם של בני משפחה אחרים, כמו הסבתא, ויש אפילו נכסים של חברים. אחרי שמצאו כי השקעה בפלורידה היא הדבר הנכון עבורם החל חיפוש חשוב במיוחד לדבריו אחרי סוכן מקומי. "לא הכרנו שם אף אחד. ופה התחיל המסע של לחפש את הבן אדם שיסביר לנו את כל התהליך מהצד האמריקאי, איך קונים נכס בארה"ב, איך אנחנו מעבירים את הכסף לשם, איך בכלל עובד כל העניין של התשלומים שם, זה עובד אחרת לגמרי מישראל". לדברי נדיבי הם מצאו סוכן מקומי אחרי חצי שנה של חיפוש אינטנסיבי, וכי למרות פרק הזמן הארוך, ההמתנה השתלמה. בעזרת הסוכן הם רכשו בית פרברים אמריקאי, טיפוסי כמו שרואים בסרטים במחיר של 400 אלף שקל.

לקראת העסקה טסת לארה"ב?

"כמובן. אתה חייב להיות נוכח, בשביל הפרוצדורה של פתיחת חברה אמריקאית, הזרמת הכספים להקמת חשבון, הכל אתה חייב להיות נוכח שם. אז כמובן זה חלק מהתהליך. באים, פותחים את החברה, נפגשים שם עם רואת חשבון, נפגשים שם עם עו"ד, הולכים לבנק, פותחים חברה, מסבירים למה אנחנו פותחים את החברה, ממלאים את כל הטפסים, ואז עושים את ההעברה של הכסף מהארץ לחשבון שם, ואז בעצם מתחיל כל התהליך של קניית הנכס".

אלון נדיבי / איל יצהר
 אלון נדיבי / איל יצהר

זמן לא רב לאחר מכן, הנדיבים (אלון, אחיו ואביו) גייסו כסף ורכשו בית שני להשקעה באותו אזור. "ואז קרה מקרה" הוא מרחיב, "סבתא שלי גרה בדירה בפ"ת, והיא החליטה שהיא רוצה לעבור לבית אבות, כי דירת 4 חדרים הייתה גדולה עליה, היה לה קשה להחזיק את עצמה. חיפשנו בתי אבות, וגילינו שבתי אבות בארץ עולים לא מעט כסף. החלטנו בהתחלה להשכיר את הדירה שלה פה, כדי לכסות חלק מהעלויות. ואז הבנו שזה לא יעמוד בקצב הזה, והחלטנו למכור את הדירה, אז דירה בפ"ת 4 חדרים במיליון מאתיים מכרנו אותה, וקנינו לה 3 נכסים שם, שהם הכניסו לה כל חודש את השכירות. אז אם על הדירה בפ"ת הייתי מקבל 4,500 שקל, פה מקבלים כ-2,400 דולר נטו. זה לא מספיק להכל, אבל זה ממלא את רוב ההוצאות שיש".

וסבתא היא בעלת החברה?

"היא הבעלים של הנכסים. אבל ההתעסקות, כמובן שאנחנו מתעסקים עם זה"

כיום מנהל נדיבי עם משפחתו 19 נכסים שרכשו להשקעה - חלקם בבעלותם, חלקם בבעלות חברים אחרים במשפחה, וחלקם עבור חברים שרכשו בעזרתם בתים בפלורידה ("אנחנו מנהלים להם במחיר סמלי"). לדבריו הם מרוצים מאוד, אבל גם מודע לסכנות כמו פגעי ההוריקנים שידועים באזור או מצבים של דיירים שלא משלמים. "אסון טבע בדמות הוריקן עוד לא קרה לנו מאז שנכנסנו להשקעות שם. זה לא עניין של אם זה יקרה, זה עניין של מתי זה יקרה" הוא אומר ומסביר שלכן הם רוכשים בתים מבטון ולא מעץ. "לגבי דייר שלא משלם, היה לנו מקרה אחד כזה, אבל שם החוקים אחרים וכמו שהם מגינים על השוכר הם גם שומרים על בעל הנכס שיכול לפנות את הדייר בתוך שבוע", הוא אומר ומבקש להסביר דבר מה נוסף, "יש הרבה ישראלים שעושים את ההשקעות דרך חברות ניהול, אני לא אומר שזו דרך לא נכונה, פשוט זו לא הדרך הנכונה בשבילי".

■■

האזינו לפרקים נוספים בסדרה:

מחיפה עד אתונה
● דירה להשקעה - לא למכירה
להשקיע בדירה במקום בטיול אחרי צבא