למרות הכול, ראיון נתניהו לחדשות 12 הוא סמל לפוליטיקה תקינה

הריצה של נתניהו לאולפן, ללא הודעה מוקדמת, עם צאת השבת מוכיחה שהוא הבין שהשליטה בסדר היום הציבורי חמקה ממנו • למרות זאת, ייתכן כי הראיון מסמל התחלה של נרמול יחסי התקשורת עם נתניהו, שבתקווה יובילו לעוד ראיונות לעוד גופי תקשורת בעתיד • פרשנות

נתניהו מתראיין לראשונה זה ארבע שנים לחדשות 12 / באדיבות חברת החדשות בקשת 12
נתניהו מתראיין לראשונה זה ארבע שנים לחדשות 12 / באדיבות חברת החדשות בקשת 12

הראיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לחברת החדשות היה מעניין, ולו רק כיוון שאחרי עשור הציבור הישראלי ראה מה היא עיתונות ופוליטיקה נורמלית. שאלות, תשובות, התמודדות, מנהיג כמו כל מתמודד אשר נדרש למענה. עיתונאית, קרן מרציאנו, העובדת עבור הציבור ומחפשת תשובות.

עצם הגעתו של נתניהו לאולפן והקדשת מרב מתוך 35 דקות הראיון לנושא הצוללות והחזקת עבר של מניות בתאגיד שמכר תוספי פלדה לחברה ציבורית ולאחר מכן נרכש על-ידי חברה ציבורית גדולה שעושה עסקים עם טיסנקרופ  - הראתה כי בשבוע האחרון השליטה בסדר היום הציבורי נשמטה מידיו של נתניהו.

לשאלה מסוימת, נתניהו לא נתן מענה: הכיצד מניח ראש הממשלה שאין רלוונטיות לכך שגם אחרי שהוא יצא מתחום חלקים של תוספי הפלדה, בן-הדוד שלו, נתן מיליקובסקי, הוא בעל המניות האינדיבידואלי הגדול ביותר בחברה ציבורית שטיסנקרופ היא לקוחה משמעותית שלה בזמן שישראל ממשיכה לרכוש צוללות. בכל השנים הללו מילקובסקי מנהל קשר הדוק ביותר עם נתניהו, מעביר לו כספים על בסיס קבוע, דואג לו מבחינה מימונית. כל זאת בזמן שאותו מילקובסקי, עד 2015, היה בעל יכולת קבלת החלטות קריטית בחברה הציבורית גרפטק, אשר עושה את הונה גם מטיסנקרופ.

הריצה של נתניהו לאולפן, ללא הודעה מוקדמת, עם צאת השבת, מוכיחה שהוא הבין שהשליטה בסדר היום הציבורי חמקה ממנו. אל חשש - השבוע הקרוב יהיה וושינגטוני ומדיני, עם ברכות לנושא רמת הגולן ונאום נהדר באיפא"ק, ונתניהו יחזיר לעצמו את השליטה.

אחרי הראיון, הלוואי ויהיו עוד, יש עוד נושאים רבים על סדר היום במועמדותו של נתניהו שנחוץ לתת להם מענה פומבי. תיקי 2000 ו-4000 לא קיבלו (כמעט) טיפול, וגם לא האפשרות שממשלתו הבאה תתפרק תוך כמה חודשים עם עריכת השימוע.