התוצאות של יצרנית מדי המים מקיבוץ דליה תומכות בשווי שיא של 1.1 מיליארד שקל

הרווח הנקי השנתי של חברת ארד קפץ בכ-140% והגיע ל-18.5 מיליון דולר

מדדי מים של ארד / צילום: רויטרס
מדדי מים של ארד / צילום: רויטרס

אחרי שב-2017 סבלה יצרנית מדי המים ארד  מהפרשה של 8.5 מיליון דולר בגין מוצרים שמכרה לשוק האמריקאי, שוק הפעילות העיקרי שלה, בדוחותיה לסיכום 2018 שפורסמו הבוקר (ב') היא הציגה כיוון חיובי בתוצאות השנתיות וכן הרבעוניות. השיפור בתוצאות נתמך גם ברכישת החברה האיטלקית ווטרטק (Watertech), מפתחת ויצרנית הציוד לקריאת מדי מים ביתיים, שהושלמה בחודש אוקטובר האחרון.

בארד מציינים כי החל מהרבעון הרביעי של 2018 החברה החלה לאחד את פעילות ווטרטק, ובהתאם, הכנסותיה הרבעוניות קפצו ב-40% ל-61 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הציגה ארד רווח נקי של קרוב ל-5 מיליון דולר, אחרי הפסד של 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017, בהשפעת ההפרשה, כאמור. בארד מציינים כי בניטרול ההפרשה, הרווח הנקי הרבעוני צמח ב-45%, אחרי שב-2017 הסתכם בפחות מ-3.5 מיליון דולר.

בסיכום שנתי ארד מציגה שיפור של 19% בהכנסותיה שהצטברו ל-204 מיליון דולר, ואחרי שיפור הרווח הגולמי והתפעולי, ושיעורם מההכנסות, הרווח הנקי השנתי של ארד קפץ בכ-140% והגיע ל-18.5 מיליון דולר.

בארד מציינים כי בניטרול השפעות ההפרשה בגין המוצרים שנמכרו לשוק האמריקאי (בין השנים 2009-2012), הרווח הנקי השנתי של החברה עלה ב-18%, אחרי שעמד על פחות מ-16 מיליון דולר ב-2017.

עם ווטרטק: ההכנסות זינקו

מהשוואת תוצאות ארד לאורך הרבעונים ב-2018 עולה כי צירוף פעילות החברה האיטלקית הגדיל את הכנסות הרבעון הרביעי בטווח של כ-20%-35% ביחס לרבעונים הקודמים של השנה, בהם ההכנסות נעו בטווח של 45-51 מיליון דולר.

ארד גם הצליחה לשפר בשיעורים דו-ספרתיים את הרווח הגולמי והתפעולי ביחס לרבעונים קודמים של 2018, אולם בשורת הרווח הנקי שנע בטווח של כ-4-5 מיליון דולר בכל רבעון, לא נרשם שינוי כיוון משמעותי. זאת אחרי שברבעון הרביעי הציגה ארד עלייה חדה בהוצאות המימון שלה בהשפעת שינויי מט"ח ותנודות בתנאי השוק שהשפיעו על תיק השקעות מנוהל של ארד.

ארד, הנמצאת בשליטת הקיבוצים דליה ורמות מנשה שבצפון הארץ, עוסקת בפעילות מדידת וניהול מערכות מים ומחלקת את פעילותה לשני תחומים עיקריים - פיתוח ושיווק מערכות תקשורת ממוחשבת לקריאה מרחוק, ופיתוח ושיווק מוצרים למדידת מים ונוזלים אחרים.

מניית ארד נסחרת ברמות שיא ומשקפת לחברה שווי של כ-1.1 מיליארד שקל אחרי טיפוס שנתי של כ-30%, והיא הגיבה היום בחיוב לתוצאות, עם עליות שעמדו על כ-2%-3%.

בסיכום שנתי, השוק האמריקאי, שכאמור מהווה את שוק הפעילות העיקרי שלה, היה אחראי ל-56% מסך הכנסותיה (114 מיליון דולר) ול-43% מהרווח הגולמי שלה (49 מיליון דולר). 

במבט כללי על שוק הפעילות קדימה, החברה "אינה צופה שינויים משמעותיים בביקושים ובתמהיל המוצרים" ולגבי השוק הישראלי מוסיפים כי השינויים בתחום מדידת המים, בין היתר העברת הניהול לתאגידי מים והשקעות הצפויות בו, "גרמו להתגברות התחרות בשוק המקומי".