יו"ר שיכון ובינוי מסכם שנה חזקה: "נתי סיידוף מבין שצריך להשקיע במנהלים הכי טובים"

בכנס שערכה הבוקר קבוצת הנדל"ן שיכון ובינוי, לאחר שפרסמה את דוחותיה הכספיים ל-2018, התייחס המנכ"ל, משה לחמני, לפרסום שנחשף ב"גלובס" על פרישתו: "אני מסיים בסיפוק ענק ומשאיר חברה חזקה עם הנהלה חזקה" • היו"ר תמיר כהן על הפעילות באפריקה: "אנו מעריכים שב-2019 נראה את הפירות"

בוצת הבנייה והנדל"ן שיכון ובינוי  ערכה היום (ד') כנס משקיעים בת"א, יממה לאחר שנחשף ב"גלובס" כי המנכ"ל משה לחמני פורש, ושעות ספורות לאחר פרסום הדוחות הכספיים של שנת 2018. 

נזכיר כי אמש פורסם ב"גלובס" כי שיכון ובינוי מפנה את המקום לאייל לפידות, מנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס, ומשה לחמני יסיים את תפקידו כמנכ"ל שיכון ובינוי. מניית החברה מזנקת הבוקר בכ-9.5% בבורסת תל אביב, לאחר שאתמול זינקה בשיעור דומה.

על פי הדוחות הכספיים שפרסמה קבוצת הבנייה והתשתיות, הנמצאת בשליטת איש העסקים נתי סיידוף, היא הציגה בשנה שעברה הכנסות של כ-6.3 מיליארד שקל -ירידה קלה של 1.6% לעומת ההכנסות בשנת 2017. ברווח הנקי רשמה שו"ב קפיצה של 114% אשתקד, לעומת 2017, לרמה של כ-495 מיליון שקל. 

לחמני אמר הבוקר כי "כיף מאוד לסיים את השנה, כי הצלחנו לסיים שנה אתגרית בצורה מוצלחת. זה לא רק השורות התחתונות. החברה ממוקמת במבט קדימה במקום מצויין בכל גזרות הפעולה".

תמיר כהן, יו"ר הדירקטוריון, הוסיף: "כשמגיע בחור חדש מצפים ממנו להוכיח את עצמו ולעשות שינויים אבל בצורה שקולה. אני ירושלמי, קצין בגולני וכבר הרבה שנים חי בלוס אנג'לס. אבל בתקופה האחרונה אני הרבה יותר בארץ. שיכון ובינוי נרכשה בשנה האחרונה בידי קבוצת סיידוף של נתי סיידוף, ומה שמניע את הקבוצה זה להרוויח הרבה כסף ולהשיג את התשואה הכי טובה שאפשר. כדי לעשות זאת נתי מבין שצריך להשקיע במנהלים הכי טובים.

"עד היום המדיניות של החברה הייתה לבנות נכסים, ולמכור אותם אחרי שהם מייצרים ערך. אנחנו רוצים לנסות ולהשאיר את הנכסים הללו אצלנו, על מנת שתישאר לחברה תוצרת מניבה שתגדיל את התשואה היציבה, כאשר בעיקר מדובר בנכסי אנרגיה התשתיות. המקום הראשון שנחתנו בו לאחר הרכישה היה אפריקה, והופתענו מהרמה הגבוהה של הצוות והאנשים במדינה. החלטנו להשאיר את המנוע הזה, אבל לנהל אותו בצורה יותר טובה. אנחנו מעריכים שכבר ב-2019 נראה את הפירות".

כהן הוסיף ואמר כי "המדיניות הנוספת היא לחזק את הנוכחות העסקית של החברה בארה"ב. קנינו חברה בשם אייקון במטרה שהיא תהיה הזרוע הביצועית שלנו שם. אנחנו רוצים לראות התאמת הוצאות וייעול. אנחנו עובדים על תוכנית רב-שנתית, שתביא להתאמת ההוצאות למצב הנוכחי של החברה. אנחנו גם מאמינים שיש לנו הזדמנויות גדולות, ולכן נרצה לשתף פעולה עם שוק ההון בעבודה הזאת, בכל דרך אפשרית ובכל מכשיר פיננסי אפשרי, כדי שיחד כולנו נעשה הרבה הרבה כסף".

לחמני התייחס לדוחות שפורסמו הבוקר ואמר: "סיימנו את 2018 עם רווח שיא של 559 מיליון שקל. השנה הסתיימה גם חזק מאוד בתזרים מזומנים עם גבייה חזקה מאוד של 830 מיליון שקל ברבעון הרביעי, ומאמצי הגבייה האלו המשיכו גם ברבעון הראשון של 2019.

"השקנו תהליך למילוי הסינרגיות וחיזוק שיתופי הפעולה בין היחידות השונות בקבוצה. המשך זכיות גם בארץ וגם בחו"ל. כמות המגה-פרויקטים שביצענו במקביל לא היה מעולם בהיקף כזה. יש לנו צבר הזמנות מאוד יפה של 13 מיליארד שקל, ועוד הזמנות של יותר מ-1 מיליארד שקל שעדיין לא נכנסו לצבר.

"אנחנו מאוד אופטימיים לגבי 2019, ופתחנו אותה בסערה. אנו מתקרבים למחזור מאוד גדול של פרויקטים קדימה ועם רעב גדול. ב-7 בפברואר מכרנו ביום אחד 530 דירות עם תזרים יפה של 650 מיליון שקל. לגבי איי.די.או, החלטנו יחד עם תמיר שזה הזמן לממש, ועשינו זאת בצורה שקולה בארבע עסקאות שונות, שיוצרות לנו תזרים של יותר מ-900 מיליון שקל עם תשואה של 2% בשנה על השקעה מאוד סולידית בדירות מגורים בברלין".

לחמני התייחס לסיום תפקידו בחברה, ובסיום דבריו ציין: "בנימה אישית, אני מסכם תקופה של שבע שנים טובות בחברה. אני חושב שהעברת הבעלות הצליחה בצורה יוצאת מן הכלל, ויחד עם נתי ותמיר הגענו להחלטה משותפת. אני מסיים בסיפוק ענק ואני משאיר חברה חזקה עם הנהלה חזקה ואני מאוד גאה. שבע שנים מגיעות לסיום עם תוצאות שיא".

"משה משאיר מורשת מאוד מכובדת", שיבח כהן. "משה הוא אחד החברים היקרים שלי. הכל נעשה בחברות ונמשיך יחד בעתיד".