מקדונלד'ס מפסיקה את פעילות הלובי שלה נגד העלאת שכר המינימום

"מעתה והלאה, מקדונלד'ס לא תשתמש במשאביה, כולל לוביסטים או צוותים, כדי להתנגד לעליית שכר המינימום", כך הודיעה החברה במכתב לאיגוד המסעדות

סניף מקדונלד'ס / צילום: shutterstock
סניף מקדונלד'ס / צילום: shutterstock

מהפך במדיניות מקדונלד'ס במאבק להעלאת שכר המינימום בארה"ב: החברה הודיעה כי לא תפעל עוד נגד העלאת שכר מינימום. 

"מעתה והלאה, מקדונלד'ס לא תשתמש במשאביה, כולל לוביסטים או צוותים, כדי להתנגד לעליית שכר המינימום ברמה הפדרלית, ברמת המדינה או ברמה המקומית", הודיעה ג'נה ג'נט, סגנית נשיא החברה לענייני יחסים עם הממשל האמריקני, במכתב שנשלח אתמול (ג') לארגון המסעדות הלאומי. "כמו כן, לא נשתתף במאמצי הסברה שתוכננו במפורש כדי לעצור את עליית השכר".

המסעדות של מקדונלד'ס מעסיקות יותר מ-800,000 בני אדם ברחבי ארה"ב ורבים מהם עובדים במסעדות של זכיינים בבעלות עצמאית. במסעדות שבבעלות החברה, השכר הממוצע ההתחלתי הוא יותר מ-10 דולר לשעה, לפי הודעת מקדונלד'ס. שכר המינימום הפדרלי בארה"ב עומד על 7.25 דולר לשעה, ולא עלה מאז 2009.

עם זאת, לאחרונה מתעוררת בארה"ב דרישה להעלות את שכר המינימום ל-15 דולר לשעה לפחות. המחאה המתעוררת מגובה בתמיכת איגודי עובדים, בעיקר בתעשיית המזון המהיר ובמקדונלד'ס בפרט. "הדיון על השכר חשוב; זה אחד הדברים שאנחנו רוצים לקדם, לא לעכב", כך לפי המכתב של החברה הגדולה בעולם. "ההתקדמות חייבת להגיע מכל קצוות החברה האמריקאית".