דודו זבידה וגיורא אלמוגי הצטרפו לרשימת שיאני השכר ל-2018

עלות שכרו של כל אחד עמדה על מעל 6 מיליון שקל • מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי, מנכ"ל פז יונה פוגל ומנכ"ל אמת מיחשוב יואב וינברג הצליחו להתברג למועדון ה-"5 מיליון"

דודו זבידה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה / צילום: איל יצהר

המשך פרסום הדוחות הכספיים של החברות בבורסה ל-2018, רגע לפני סיום עונת הדוחות, צירף שלל שמות חדשים לטבלת שיאני השכר. בראש הרשימה נמצא דודו זבידה, מנכ"ל חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים, שעלות העסקתו הצטברה ל-6.3 מיליון שקל, וכללה בעיקרה מענק נאה של 2.6 מיליון שקל ושכר בהיקף דומה.

צעד אחרי זבידה ניצב גיורא אלמוגי, מנכ"ל חברת או.פי.סי אנרגיה, שעלות העסקתו הגיעה ל-6.1 מיליון שקל, וכללה בין היתר גם מענק בגין תוצאות החברה ב-2017. סכומים אלה סייעו לשניים להתברג בין 30 שיאני השכר בבורסה עד כה.

גיורא אלמוגי / צילום: יונתן בלום
 גיורא אלמוגי / צילום: יונתן בלום

עוד בשיאני השכר האחרונים, שלושה מנהלים שהצליחו להתברג למועדון ה-"5 מיליון" ומעלה: איציק בנבנישתי, מנכ"ל חברת התקשורת פרטנר, עם עלות העסקה של 5.6 מיליון שקל; יונה פוגל, מנכ"ל חברת האנרגיה פז, שהתגמולים שקיבל הצטברו לסכום של 5.4 מיליון שקל; ויואב וינברג, מנכ"ל חברת המחשבים אמת, עם סכום של 5.1 מיליון שקל.

שלושה שמות בולטים נוספים שהצליחו רק "לגרד" מלמטה את הכניסה למועדון זה, עם עלויות שכר של 4.9 מיליון שקל, הם ליאור רביב, מנכ"ל חברת המלונות ישרוטל ושלמה איזנברג, בעל השליטה בקבוצת ערד, בתפקידיו השונים בקבוצה.

קצת אחריהם ניצב יגאל דמרי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הנדל"ן דמרי, שעלויות העסקתו הגיעו ל-4.7 מיליון שקל. סכומים אלה מיקמו את השלושה בין 70 שיאני השכר.

שיאן השכר בחברת התקשורת בזק ב-2018 היה מוטי אלמליח, מנכ"ל החברה הבת בזק בינלאומי שסיים את תפקידו בסוף השנה, שנהנה מתגמולים של 4.2 מיליון שקל בשכר ובמענקים. עוד בזק שילמה כ-3.5 מיליון שקל לאילן ישועה, מנכ"ל וואלה, ומנכ"ל פלאפון, רן גוראון, נהנה מתגמולים בהיקף דומה.

בזק גם שילמה 2.6 מיליון שקל ליו"ר שלמה רודב, שהחל לספק לה שירותים באמצעות החברה הפרטית שלו "ספנות" בסוף חודש אפריל, וקיבל כ-1.1 מיליון שקל נוספים בתפקידו כיו"ר משווקת המשקאות קרור. מנכ"ל בזק, דודו מזרחי, שנכנס לתפקיד בחודש ספטמבר האחרון, קיבל 1.8 מיליון שקל. 

רף הכניסה לרשימת ה-100: 4 מיליון שקל

רף הכניסה לרשימת 100 שיאני השכר, עם פרסום דוחות שנת 2018 של החברות הבורסאיות, עומד על כ-4 מיליון שקל. בהתאם, שמות בולטים נדחקו מחוץ לרשימה זו, למרות תגמולים נאים מאוד שקיבלו. שם נמצאים בני הזוג אתי וגבי רוטר, המכהנים כמנכ"לים משותפים ברשת האופנה קסטרו שבשליטתם, שקיבלו 5.2 מיליון שקל - מחצית הסכום לכל אחד. 

שני יו"רים לשעבר בקבוצת מגדל - עודד שריג ויוחנן דנינו, קיבלו כל אחד כ-2 מיליון שקל. דנינו, מפכ"ל המשטרה לשעבר, פרש מתפקיד יו"ר קבוצת מגדל ומגדל ביטוח במחצית הראשונה של 2018. שריג החליף אותו כיו"ר מגדל ביטוח, אולם נקלע לעימות חריף עם יו"ר הקבוצה שלמה אליהו והודיע על התפטרותו מהחברה בדצמבר. ב-2019 נודע שמי שיחליף את שריג במגדל ביטוח הוא ניר גלעד.

עוד בביטוח, לרף תגמולים דומה (כ-2 מיליון שקל), הגיעו יוסי קוצ'יק, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה והממונה על השכר במשרד האוצר, בתפקידו כיו"ר צור שמיר וסגן יו"ר ביטוח ישיר, ואיזי כהן, המנכ"ל הקודם של כלל ביטוח. כלל גם שילמה למנכ"ל הנוכחי שלה, יורם נוה כ-3.8 מיליון שקל וליו"ר דני נוה, לשעבר שר הבריאות, 2.2 מיליון שקל. דודי עזרא, בעל השליטה ביבואנית ומשווקת המזון נטו אחזקות, קיבל 2.3 מיליון שקל בתפקידו כנשיא החברה ובנו עדי עזרא, המכהן כיו"ר, קיבל 2.7 מיליון שקל.