על טעם ועל ריח: אלון גרנות מונה לסגן יו"ר קנדוק של אינטרקיור

אלון גרנות, שכיהן כמשנה לנשיא וכסמנכ"ל הכספים של חברת תמציות הטעם פרוטרום, מונה לתפקיד סגן יו"ר חברת הקנאביס קנדוק, בבעלות מלאה של אינטרקיור הבורסאית

אלון גרנות, אלעד אבן חן ודניאל ארדרייך/צילום: ניב קנטור
אלון גרנות, אלעד אבן חן ודניאל ארדרייך/צילום: ניב קנטור

אלון גרנות, שכיהן כמשנה לנשיא וכסמנכ"ל הכספים של חברת תמציות הטעם פרוטרום, מונה לתפקיד סגן יו"ר חברת הקנאביס קנדוק, בבעלות מלאה של אינטרקיור הבורסאית, שנסחרת לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. בחודשים האחרונים נסחרת מניית החברה בתנודות קלות לאחר נסיקה דרמטית בחודש ינואר, בעיקר על רקע אישור יצוא הקנאביס מישראל.

גרנות הוא מינוי מעניין עבור חברת הקנאביס. הוא שימש כבכיר בפרוטרום, אשר נקודות ההשקה בינה לבין חברת קנאביס אינן מעטות. גם פרוטרום עסקה במיצוי של צמחים והמוצרים הסופיים שלה חייבים לעמוד בתקנים ולהיות אחידים לגמרי בכל אצווה. רוב התמציות של פרוטרום הופנו לתעשיית המזון, אך חלקם יועדו גם לתחום הקוסמטיקה ואף התרופות. גרנות הוא לא מדען תמציות צמח, אך במסגרת עבודתו הוביל חלק משמעותי מההסכמים שחתמה עליהם החברה, אם מול לקוחות, שותפים או חברות שנרכשו, בשוק הבינלאומי. כמו כן הוביל גרנות הנפקות ציבוריות בחו"ל לחברה.

שלשום פרסמה אינטרקיור את הדוחות השנתיים שלה ל-2018, ובהם דיווחה על הכנסות של 6.9 מיליון שקל, צמיחה של 13% לעומת השנה שעברה. שיעור הרווח הגולמי עמד על 63%, הרווח התפעולי היה מיליון שקל, בדומה לשנה הקודמת והרווח הנקי עמד על 0.7 מיליון שקל.

הכנסות אלה אינן מייצגות את שנת 2019 בה נכנסת לתוקף בהדרגה רפורמת הקנאביס החדשה בשוק הישראלי, המשנה את המחירים וגם את מבנה התחרות בשוק. בנוסף, בחודשים האחרונים קנדוק קולטת בקצב גבוה את המטופלים של מובילת השוק עד כה, "תיקון עולם", שסובלת ממחסור עקב סגירת מתקן הגידול שלה בביריה, ומתקני החברה בכפר יהושע ובאתרים נוספים שמשמשים כמגדלי משנה לתקופת המחסור, עדיין אינם יכולים לענות על כלל הביקוש או שאינם פעילים. תיקון עולם מסרה כי תוכל לשוב לספק את המוצר ללקוחותיה ביולי.

שוויה יוצא הדופן של אינטרקיור בתעשיית הקנאביס הישראלית לא נשען על הפעילות הקיימת או הצפויה בשוק הישראלי, אלא על הערכות החברה לפעילות בשוק הבינלאומי. פעילות זו טרם החלה וגם פרטיה לא נחשפו, אולם החברה מסרה כי בכוונתה להגדיל את כושר היצור שלה ל-100 טון קנאביס (השוק הישראלי צורך כ-10 טון בשנה) ולפעול ב-10 טריטוריות בעולם. בימים אלה יש לקנדוק מאגר של כ-1 טון קנאביס, אותו היא מתכננת לשחרר לשוק הישראלי על פי הצורך ובמקביל לצבור מלאי נוסף לקראת היצוא, המתוכנן להתחיל בסוף השנה.