מלצר החליט: תנועת דרכנו תירשם כ"גוף פעיל פוליטית"

בעתירת הליכוד, שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל דבורין ויצחק בם נטען כי 'דרכנו' פועלת להחלפת השלטון בישראל ולכן עליה לפרט את שמות התורמים ולפעול תחת ההגבלות החדשות בחוק

קובי ריכטר / צילום: תמר מצפי
קובי ריכטר / צילום: תמר מצפי

יו"ר ועדת הבחירות השופט העליון חנן מלצר קיבל היום את עתירת הליכוד וקבע כי תנועת דרכנו תצטרך להירשם באתר מבקר המדינה כ"גוף פעיל פוליטית" על פי תיקון לחוק מימון הבחירות (תיקון וי-15) שהובל בכנסת ה-20 על ידי ח"כ יואב קיש.

בעתירת הליכוד, שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל דבורין ויצחק בם נטען כי 'דרכנו' פועלת להחלפת השלטון בישראל ולכן עליה לפרט את שמות התורמים ולפעול תחת ההגבלות החדשות בחוק, כלומר תרומות של עד 15 אלף שקל מאדם ובסך הכל עד לתקרה של 400 אלף שקל.

ההחלטה מגבילה מאוד מבחינת דרכנו, ארגון אשר בראשו עומד ד"ר קובי ריכטר ואשר קם על בסיס שני ארגונים שפעלו בבחירות 2015, קול אחד ו v-15.

ריכטר הופיע השבוע בפני השופט מלצר והסביר שמטרת הגוף היא להביא לאיחודי סיעות ומפלגות ובשאיפה אף לכינון ממשלת אחדות. אולם השופט מלצר הכריע שמדובר בפעילות פוליטית וכי עליהם להירשם עד ליום א' הקרוב.

יחד עם זאת, דרכנו טענו שאין להחיל את החוק עליהם לאחור שכן העתירה הוגשה בשיהוי ומלצר קיבל טענה זו בבחינת התקציבים שדרכנו הוציאה מראשית המערכה.

מעורכי הדין מיכאל דבורין ויצחק בם אשר יצגו את מפלגת הליכוד נמסר אנו שמחים כי כבוד השופט מלצר קיבל את עמדת מפלגת הליכוד לפיה פעילותה של דרכנו בהיקפי ענק של מליוני שקלים הינה פעילות בחירות המחייבת רישום. מדובר בצו מניעה תקדימי והוא מסמן את הצורך בשקיפות ובהיעדר תכסיסים וקומבינות במערכת בחירות ויש לקוות שארגונים אחרים דוגמת דרכנו יפנימו את המסר וידאגו להבא לפעול לפי החוק.