בישורת האחרונה: נתניהו פתח בקמפיין "גוועלד"

קמפיין הגוועלד, טקטיקה מוכרת במערכות בחירות, מיועד להעביר לבוחרים אותות מצוקה של המפלגה כדי לנער אותם ולמנוע שאננות של הבוחרים • נתניהו פעל כך גם בעבר, בשיטה שמעבירה מסר של פאניקה

בנימין נתניהו נואם במוען ראש הממשלה / צילום: יוסי זמיר
בנימין נתניהו נואם במוען ראש הממשלה / צילום: יוסי זמיר

בישורת האחרונה לקראת יום הבחירות פתח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקמפיין "גוועלד" כדי להזעיק בוחרי ימין לקלפיות.

קמפיין הגוועלד, טקטיקה מוכרת במערכות בחירות, מיועד להעביר לבוחרים אותות מצוקה של המפלגה כדי לנער אותם ולמנוע שאננות של הבוחרים.

נתניהו פעל כך גם בעבר, בשיטה שמעבירה מסר של פאניקה. בעבר חששו פוליטיקאים לנהוג כך כדי לא לזרוע דכדוך בצד הפוליטי שלהם, אולם כיום קמפיין גוועלד הוא מהלך צפוי, אפילו ברור מאליו.

היום בצהריים יצא נתניהו אל תומכים סמוך לביתו ואמר כמה משפטים בעניין זה, חלק מוכרים לכולם מקמפיין 2015: "שלטון הימין בסכנה. כרגע הם מובילים עלינו, לפיד וגנץ, ב-4-5 מנדטים. אם אנשי הימין לא מתעשתים והולכים כאיש אחד לקלפי ומצביעים ליכוד - תקום כאן ממשלת שמאל של לפיד וגנץ. כדי שזאת תהיה ממשלת ליכוד, ממשלת ימין, צריך להצביע רק לליכוד" אמר נתניהו.

אולם הובלתם כחול לבן אני כה מובהקת כפי שנתניהו מזהיר ובימים האחרונים הסקרים מראים מגמה מעורבת, כאשר בחלקם יש לליכוד הובלה.

גם אבי גבאי הסתובב היום בתל-אביב ונפגש עם בוחרים, הןא חזר על דברים שאמר מספר פעמים: "מפלגת העבודה מתחייבת - לא נשב בממשלה של נתניהו".